Diyabetin Yol Açtığı Hastalıklar Nelerdir?

Halk arasında şeker hastalığı olarak bilinen diyabet hastalığı sadece kan şekeri yükselmesin sonuncunda oluşan bir hastalık değildir. Diyabet esasen kan damarlarını etkileyen bir hastalık olduğu İçin birçok sistemde sorunlara neden olur. Diyabetin yol açtığı hastalıklar arasında kalp ve damar rahatsızlıkları, sinir sistemi hastalıkları yer almaktadır. Günümüzde oldukça yaygın bir hastalık olan diyabet vücutta tüm dokuları ve organları etkileyebilen tahrip edici bir rahatsızlıktır. Diyabetin sebep olduğu akut ve kronik komplikasyonlar hem tip 1 hem de tip 2 diyabet hastalığı olan kişilerde görülebilir.

Diyabetin Yol Açtığı Hastalıklar

Şeker hastalığı bazı durumlarda diğer organlara zarar verebilir. Diyabetin yol açtığı hastalıklar genel olarak hastanın tedavi yöntemlerini uygulamaması, hastalığını ciddiye almaması durumunda meydana gelir. Görülen bu komplikasyonlar genel olarak hastalığın ileri evrelerinde görülmektedir. Erken tanı ve tedavi sayesinde hem diyabet hem de diyabetin oluşturacağı yan hastalıklardan korunmak mümkün hale gelir. Kan şekeri kontrolünün sağlanamadığı durumlarda diyabetin yol açtığı hastalıklar kişilerde kısa ve uzun süreçte çeşitli yan hastalıklar meydana getirebilir. Damarlar, kalp hastalıkları göz ve böbrek rahatsızlıkları bu hastalıklardandır.

Mantar Enfeksiyonları

Diyabet hastası kişilerde mantar enfeksiyonları görülebilmektedir. Bu mantarlar tırnak üzerinde ve tırnak içlerinde oluşabilir.

Şeker Hastalığı Kaynaklı Kronik Problemler

Diyabete bağlı olarak uzun süre kan şekerinin yüksek olması, damarların ve sinirlerin tahribatına yol açabilir. Diyabet hastalıkları arasında çeşitli ayak problemleri de yer alır. Kalp ve beyin damarlarında tıkanmalara sebep olan bu durum aynı zamanda ayak damarları ile alakalı tıkanmaları da meydana getirebilmektedir.

Dolaşım Sistemi Hastalığı

Diyabetli kişiler arasında dolaşım sistemi hastalığına sıklıkla rastlanılır. Şeker hastası olan kişilerde inme ve kalp krizi gibi nedenler görülebilmektedir. En büyük etkenlerden bir tanesi de damar sertleşmesidir. Damar sertliği konusunda yüksek tansiyon, kolestrol aşırı kilo alma gibi durumlar meydana gelebilir. Bu hastalıklar sonucunda erken yorulma, nefes darlığı ve kalp çarpıntısı oluşur.

Diyabetin Yol Açtığı Hastalıklar

Diyabete Bağlı Göz Rahatsızlığı (Retinopati)

Diyabet ve göz hastalıkları beraber seyredebilir. Diyabet hastalıkları arasında retinopati bulunmaktadır. Yüksek kan şekeri nedeni ile göz damarlarının hasar görebilmesi mümkündür. Bu damarların genişlemesi sonucunda kan sızıntısı durumu gerçekleşebilir. Bozulan damarlardan kan akışı sağlanamayacağı için çeşitli görme bozukluklar meydana gelebilir. Göz hastalıkları diyabet durumunda nadir görülmektedir. Fakat ilerlemesi durumunda tedavi durumu zor bir hal almaktadır. Tedavi aşaması yönünden geç kalınmış olmaması için belirli aralıklarda göz taraması yapılmalıdır.

Diyabet ve Böbrek Hastalıkları

Diyabet hastalıklarında en önemli yan unsurlardan bir tanesi böbrek hastalıklarıdır. Genelde diyabeti ilerlemiş ileri yaştaki hastalarda görülmektedir. Ağır böbrek tahribatı sonucunda diyaliz veya böbrek nakli ihtimalleri meydana gelebilir. Erken teşhis edilmesi durumunda böbreklerde oluşabilecek hasarlar engellenebilir. Böbrek bozuklukları ilerlediği süreçte kandaki üre seviyesi yükselir ve kan basıncı artmaya başlar. Bu sebepten dolayı ayaklarda şişme, idrar sıvısı azalması gibi durumlar meydana gelebilir. İlerlemiş bir böbrek rahatsızlığında hasta diyabet tedavisi görmeye başlayabilir. Bu yöntem yorucu ve sosyal yaşantıyı etkileyen bir yöntemdir. Diyabet nedeni ile oluşabilecek böbrek hasarlarının ortadan kaldırılması için sağlıklı beslenme ve egzersiz kurallarına uyulması gerekmektedir.

Ayak Komplikasyonları Nelerdir?

Diyabet hastalığı sonucunda ayaklarda yanma, ağrı, his kaybı ve üşüme durumu gözlemlenebilir. Diyabetin yol açtığı hastalıklar arasında yer alan ayak sendromlarına polinöropati ismi verilmektedir. Ayak hastalıkları arasında terleme, deri kurulukları ve çeşitli çatlaklar meydana gelebilir. Bu tarz komplikasyonların oluşmaması açısından kişinin ayak bakımına dikkat etmesi gerekmektedir.

Diyabet hastalığı ile ilgili gerekli önlemlerin alınması sonucunda oluşabilecek çeşitli komplikasyon riskleri ortadan kalkmaktadır. Erken teşhis ve tedavi sayesinde bu hastalıktan kurtulmak mümkündür. Ayrıca metabolik cerrahi ameliyatları diyabet hastaları için olumlu sonuçlar meydana getirmektedir.