Mide Ameliyatı İle Zayıflama

Obezite cerrahisi alanında en sık tercih edilen ve uygulanan cerrahi operasyon tüp mide ameliyatı olarak bilinmektedir. Diyet, egzersiz uygulamaları ve ilaç tedavisine rağmen fazla kilolarından kurtulamayan obez hastalar mide ameliyatı ile zayıflama yöntemine başvurmaktadır. Tüp mide ameliyatı, genel anestezi altında kapalı yöntem ile yapılmaktadır. Tüp mide ameliyatında midenin sol tarafı çevre yağ dokusundan ayrılır ve stepler denilen özel bir takım aletlerle midenin yaklaşık % 80’i kesilir. Midenin çıkarılan bölümünde ghrelin hormonunun salgılandığı bölüm alınmaktadır. Bu bölüm hastanın acıkmasına sebep olur. Bu bölümün çıkarılması sayesinde zayıflama gerçekleşir. Çünkü yemeklere karşı ilgi ve yeme isteğinde azalma oluşur.

Mide Ameliyatı İle Zayıflama Nasıl Olur?

Obezite derecesinde hasta olan kişilere uygulanan tüp mide ameliyatı ile zayıflama son yıllarda oldukça popüler olan uygulamalar arasındadır. Hastaların tüp mide ameliyatı sonrası kilolarında muhakkak azalma görülmektedir. Ameliyat sonrası hastanın iştahının kesilmesi ile birlikte öğün sayısında ve yemek yeme hızında azalma görülmektedir. Bu sayede hastalar mide ameliyatı ile zayıflamaktadır.

Mide Ameliyatı İle Zayıflama

Kilo sorunu olan her hastaya tüp mide ameliyatı uygulanmamaktadır. Hastanın ameliyata uygun olabilmesi için mutlaka diyet, egzersiz ve ilaç tedavisini denemiş ve sonuç alamamış olması gerekmektedir. Vücut Kitle İndeksi’nin 40’ın üzerinde veya 35-40 arasında ise obeziteye bağlı ek bir hastalığı olan hastalar cerrahi operasyon için uygundur. Estetik kaygılar nedeni ile cerrahi müdahale gerçekleştirilmemektedir. Hastanın ameliyata uygunluğu hekimin hastanın öyküsünü dinlemesi, gerekli muayene ve tetkiklerin yapılması sonrasında ameliyata engel bir durumunun olmaması halinde tüp mide ameliyatı yöntemine karar verilmektedir.

Tüp Mide Ameliyatı İle Kaç Kilo Verilir?

Tüp mide ameliyatı olmak isteyen birçok hasta mide ameliyatı ile zayıflama sürecini merak etmektedir. Mide ameliyatı ile ilk 3 hafta yavaş sonraki 1 ay içerisinde hızlı kilo verilmektedir. Hastanın mide ameliyatı ile zayıflama süreci 2 yıl kadar sürebilmektedir. Ancak hastalar fazla kilolarının yaklaşık %90 kadarını ilk 1 yıl içerisinde vermektedir Uzun vadede hiçbir zararı olamayan mide ameliyatında hasta diyetine dikkat etmezse kilo vermekte zorluk yaşayabilir. Bu sebeple muhakkak beslenme düzenine ve kendisine özel hazırlanan diyet listesine dikkat etmelidir.

Mide Ameliyatı İle Zayıflama

Tüp Mide Ameliyatı Nasıl Yapılır?

Yaklaşık 55 – 60 dakika süren tüp mide ameliyatı genel anestezi altında kapalı yöntem ile yapılmaktadır. Karın bölgesine yapıştırılan 1 cm uzunluğunda 4 adet kesi ile karın içerisine girilmektedir. Ameliyatta midenin yaklaşık %80’i kesilip dışarı alınır. Geriye tüp veya muz şeklinde bir mide kalır. Geriye kalan midenin şekli tüpe benzetilmektedir. Midenin açlık hormonu salgılayan bölümünün çıkarılması ile iştah kaybı yaşanır ve mide hacmi küçülür. Bu sayede hasta kilo verebilir.

Mide Ameliyatı İle Zayıflama

Tüp Mide Ameliyatı Riskleri Var Mıdır?

Her cerrahi operasyon kendi içerisinde riskleri barındırmaktadır. Obezite cerrahi alanında gerçekleştirilen tüp mide ameliyatında da birtakım komplikasyonlar bulunmaktadır. Bunlar arasında; kesilen mide hattından meydana gelen açıklıktan mide içeriğinin mide dışına çıkması sızması durumu diğer bilinen adıyla kaçak oluşmasıdır. Sızıntının görülme ihtimali %1 oranındadır. Ancak bizim kliniğimizde çift kat sürür tekniği kullanıyoruz. Bu nedenle bu oran kliniğimizde %0,1 in çok altında . Her ameliyatta olduğu gibi tüp mide ameliyatında da kanama riski bulunmaktadır. Ameliyat sonrasında beklenmedik kanamalar nadiren oluşmaktadır. Meydana gelen bu kanamaların büyük bir çoğunluğu yapılan medikal tedavi ile düzelmektedir. Tüp mide ameliyatında riskleri en aza indirmek amacıyla alanında uzman tecrübeli hekimler tercih edilmelidir.