Sleeve Gastrektomi Ameliyatı Nedir?

Obezite cerrahisi alanında uygulanan sleeve gastrektomi ameliyatı halk arasında tüp mide ameliyatı ya da mide küçültme ameliyatı olarak bilinmektedir. Obezite sorunu yaşayan kişilerin kilo verememesi durumunda başvurduğu sleeve gastrektomi ameliyatı günümüzde uygulanan popüler ameliyatlardandır. Kapalı ameliyat olarak yapılan tüp mide ameliyatı operasyonunda midenin %80’i çıkarılmaktadır. Midenin boyutunun küçültülmesi ile tüketilebilecek besin miktarı sınırlandırılır.

Sleeve Gastrektomi Ameliyatı

Sleeve Gastrektomi Neden Yapılır?

Günümüzün en büyük sağlık problemleri arasında yer alan obezite hastalığının tedavisinde uygulanan sleeve gastrektomi ameliyatı estetik görünüm için değil, sağlık sorunları riski için yapılmaktadır. Obezite hastalığı muhakkak tedavi edilmesi gereken bir hastalıktır. Hastalık tedavi edilmediği durumda başka sağlık problemlerine sebebiyet verebilir. Obezitenin neden olduğu sağlık sorunları şu şekildedir;

• Kalp hastalıkları
  • Yüksek tansiyon
  • Yüksek kolesterol
  • Obstrüktif uyku apnesi
  • Tip 2 diyabet
  • İnme
  • Kanser
  • İnfertilite (Kısırlık) sebep olabilir.

Sleeve Gastrektomi Ameliyatı

Sleeve Gastrektomi Ameliyatı Nasıl Yapılır?

Tüp mide ameliyatı genel olarak kapalı şekilde gerçekleşir. Çok nadir durumlarda açık şekilde ameliyat yapılır. Laparoskopik yöntem ile gerçekleştirilen bu ameliyat karın bölgesine açılan 4-5 adet kesiler ile kamera ve tedavi araçları aracılığı ile mide hacmi küçültülür. Bu yöntem sayesinde ameliyat işlemi rahat ve konforlu şekilde gerçekleşir. Ayrıca sleeve gastrektomi ameliyatı sonrası iyileşme hızı oldukça yüksektir. Ameliyat genel anestezi etkisi altında gerçekleşmektedir. Anestezi ile ilgili sorun yaşayabilecek hastalara bu işlem uygulanmamaktadır.

Stapler yardımı ile midenin büyük bir bölümü alındıktan sonra ameliyatın en önemli kısmı dikim evresidir. Dikiş hattındaki bölümlerde kanamalar oluşmaması gerekmektedir. Herhangi bir kaçağın oluşup oluşmadığını belirlemek amacı ile mide özel boyalar yardımı ile şişirilmektedir. Gerekli kontroller yapıldıktan sonra tüp çıkartılır ve ardından drenaj yerleştirilir.

Sleeve Gastrektomi Ameliyatı Hangi Hastalar İçin Yapılabilir?

Morbid obezite hastaları için uygulanan bu yöntem ayrıca tip 2 diyabet hastalığı tedavisinde de uygulanmaktadır. Fakat mide bypass ameliyatı diyabet tedavisinde daha etkilidir. Aynı zamanda ileri derecede reflü sorunu yaşayan hastalar için de uygulanmaktadır. Tüp mide ameliyatının yeterli gelmediği evrelerde mide bypass ameliyatına dönüştürülmesi mümkündür.

Sleeve Gastrektomi Ameliyatı

Sleeve Gastrektomi Sonuçları Nasıldır?

Tüp mide ameliyatı (sleeve gastrektomi) ameliyatı mide yapısının tüp şekline büründürülmesi olarak kabul edilmektedir. Tüp mide ameliyatı işlemi sayesinde mide yapısı tüp haline döndürülmektedir. Bu ameliyatın geri dönüşü olmamaktadır.

Mide yapısının küçültülmesi tüp mide ameliyatından çıkartılan tek sonuç değildir. Bu işlem sonrasında açlık hormonunun önemli ölçüde azaldığı görülmektedir. Yemek yeme oranı oldukça düşmektedir. Beyinde açlık oranı daha az hissedilir. Bu ameliyat şeklinin mekanik değil hormonal etkileri de bulunmaktadır.

Sleeve Gastrektomi Ameliyatı Sonrası

Tüp mide ameliyatı yaklaşık olarak 40 ile 120 dakika kadar sürmektedir. Kişinin anatomik yapılarına göre ameliyat süresi değişmektedir. Ameliyat işlemi sonrasında hasta 3-4 gün gözetim altında tutulmaktadır.

Çeşitli riskler oluşmaması dâhilinde belirli durumlarda hastanın yoğun bakıma alınması gerekebilir. Genelde 4. günün sonrası hasta taburcu edilmektedir. Bu süre ve bundan sonraki süreçte gerekli sıvı diyetine uyulması, doktorun vermiş olduğu diyet programından çıkılmaması gerekmektedir.