Tüp Mide Ameliyatı Faydaları Nelerdir?

Tüp mide ameliyatı son yıllarda hem ülkemizde hem de dünya da sayısı giderek artan obezite hastalığının tedavisinde uygulanmaktadır. Hastalar tüp mide ameliyatı faydaları ile ilgili kapsamlı araştırmalar yapmakta, alanında uzman hekimlere danışmaktadır. Hastaların tüp mide ameliyatını tercih etme nedenleri arasında tüp mide ameliyatı faydaları yer almaktadır. Obezite hastalığının en kolay ve en hızlı tedavi yöntemi olması, ameliyat sonrası kilo verme hızının yüksek olması gibi sebeplerle birçok hasta tüp mide ameliyatına ilgi göstermektedir.

Cerrahi yollar ile fazla kilolarından kurtulmak isteyen hastaların başvurduğu yöntemler arasında en çok talep edilen operasyon, tüp mide yani Sleve gastrektomi ameliyatıdır. Günümüzde yaygın bir şekilde uygulanan tüp mide ameliyatı düşük risk ve yüksek başarı oranı ile bariatrik cerrahide kullanılan diğer yöntemlere göre çok daha fazla tercih edilmektedir. Ameliyatın başarısını etkileyen en önemli faktörler arasında cerrahi operasyonu gerçekleştirecek hekimin tecrübesi, deneyimi ve ameliyatın gerçekleştirildiği hastanenin alt yapısı ve teknik donanımı hayati  önem arz eder.

Tüp Mide Ameliyatı Faydaları

En sık uygulanan bariatrik cerrahi prosedürü içerisinde yer alan tüp mide ameliyatı obez olan hastaların fazla kilolarında kurtulması için gerçekleştirilen en etkili yöntemdir. Tüp mide ameliyatı faydaları birçok hastanın ameliyatı tercih etmesine olanak sağlamaktadır. Laparoskopik olarak uygulanan tüp mide ameliyatı sonrası hastanın yarası hızlı bir şekilde iyileşir, hasta daha az ağrı çeker ve hastanede daha kısa süre kalır. Mide kapasitesini küçülten tüp mide ameliyatı ile birçok besin daha az miktarda tüketilir.

Midenin açlık hissi üreten hormonunun (grelin) salgılandığı mide bölümü de ameliyat esnasında çıkarıldığı için hastada iştah azalması ve kilo kaybı görülür. Tüp mide ameliyatı sonrası besinler mideyi geç terk ettiği için midedeki tokluk hissi daha uzun süreli olur. Bu sayede birçok hasta ideallerindeki kiloya ulaşır. Tüp mide ameliyatı, bağırsak tıkanıklığı, anemi, kemik erimesi, protein eksikliği, ülser gibi hastalıkların yaşanma risklerini en aza indirir. Mide ve bağırsak sindirimi açısından vücut yapısında doğallık sağlanacaktır.

Tüp Mide Ameliyatı Kimlere Uygulanabilir?

Tüp mide ameliyatı sadece kilo verme işlemi için uygulanmaz. Tip 2 diyabet hastalıkları, fazla kilolara bağlı karaciğer rahatsızlıkları, kalp hastalıkları gibi çeşitli rahatsızlıkların tedavisinde de tüp mide ameliyatına başvurulabilir. Ayrıca tiroid hastaları için de mide ameliyatı önerilmektedir. Hastanın ameliyat olabilmesi için gerekli spor ve diyet programını uygulamış olması gerekmektedir.

Tüp Mide Ameliyatı İle Kaç Kilo Verilebilir?

Tüp Mide Ameliyatı Faydaları

Tüp mide ameliyatı faydaları arasında hastaların kilo verme durumları da yer almaktadır. Tüp mide ameliyatı sonrası hastalar ilk üç hafta yavaş sonraki bir ay içerisinde hızlı kilo vermeye başlar. Hastaların tam kilo verme süreci genel itibarıyla ilk 12 ayda tamamlanmaktadır. Hastalar tüp mide ameliyatı sonrası fazla kollarının %80 ile %90 kadarını ilk 1 yıl içerisinde verir. Uzun vadede hiçbir zararı olmayan tüp mide ameliyatı faydaları sayesinde birçok hasta hayalindeki kiloya ulaşmakta ve yaşamını sağlıklı bir şekilde devam ettirmektedir.

Tüp Mide Ameliyatı Sonrası Tekrar Kilo Alınabilir Mi?

Aşırı kilolu hastalar ya da obez hastalar tüp mide ameliyatı sonrası tekrar kilo alınıp alınamayacağını merak etmektedir. Ameliyat sonrası sağlıklı gıdalarla beslenen hazır ve rafine gıdalardan uzak duran hastaların tekrar kilo alması çok zordur. Burada önemli olan nokta midenin küçülmüş olması değil, küçülmüş olan midenin içine ne gönderildiğidir. Ameliyat sonrası diyetine uymayan hastalar, kalorisi yüksek sıvı gıda alanlar, yemeyi kontrol edemeyen uyumsuz hastalar tekrar kilo almaya başlayabilir bu sebeple hastaların diyetine, yeme – içme düzenine uyum sağlamaları gerekmektedir.