Tüp Mide Ameliyatı Riskli Midir?

Mide hacminin küçültülerek, hastanın az gıda ile tok hissetmesine olanak sağlayan tüp mide ameliyatı, obez olan hastaların sıklıkla tercih ettiği cerrahi bir yöntemdir. Tüp mide ameliyatı olmak isteyen birçok hasta tüp mide ameliyatı riskli midir? sorusuna yanıt arıyor. Obezite cerrahisi içerisinde yer alan ve obez teşhisi konulmuş hastalara uygulanan tüp mide ameliyatı günümüzde yüksek başarı oranlarına sahip cerrahi operasyonlar arasında bulunmaktadır. Hem hastaların hem de hasta yakınlarının merak ettiği tüp mide ameliyatı riskli midir? sorusu hekimlere sıklıkla sorulan sorular arasında yer almaktadır.

Tüp Mide Ameliyatı Riskli Midir

Tüp Mide Ameliyatı Riskli Midir?

İnsan sağlığını hem psikolojik hem de fiziksel olarak olumsuz etkileyen obezite mutlaka tedavi edilmesi gereken bir hastalıktır. Günlük yaşam aktivitelerini gerçekleştirmekte zorlanan obez hastaların vakit kaybetmeden alanında uzman cerraha muayene olması ve tedavi sürecine başlaması gerekir. Obez olan birçok hasta tüp mide ameliyatı riskleri ile ilgili araştırmalar yapıyor. Her cerrahi operasyonda olduğu gibi tüp mide ameliyatı çeşitli riskleri ve komplikasyonları da barındırmaktadır. Tüp mide ameliyatı risklerini en aza indirmek amacıyla ameliyatın steril ortamda gerçekleştirilmesi ve alanında uzman deneyimli hekimlerin tercih edilmesi oldukça önemlidir.

Tüp Mide Ameliyatında Yaşanabilecek Komplikasyonlar

Birçok hekim hastaları tarafından tüp mide ameliyatı riskli midir? sorusunu duymaktadır. Yüksek başarı oranına sahip tüp mide ameliyatları da diğer cerrahi operasyonlar gibi çeşitli riskleri barındırıyor. Sleve Gastrektomi de gelişebilecek komplikasyonlar ameliyat esnasında, ameliyat sonrasındaki erken dönemde  ve operasyon sonrası uzun dönemde otaya çıkabilir. Bu süreçte en çok korkulan risk kaçak durumunun oluşmasıdır. Tüp mide ameliyatı risklerini azaltmak amacıyla hekim tarafında gerçekleştirilen kontrol ve muayeneler oldukça önemlidir. Tüp mide ameliyatı riskleri ve komplikasyonları şu şekilde sıralanabilir;

Stapler Hattında Kaçak Oluşumu Riski:  Kaçak stapler hattının açılarak mide içeriğinin karın boşluğuna sızması olayıdır. Kirli olan mide içeriği karın içinde birikerek ciddi bir enfeksiyona neden olur. Ameliyat esnasında boyutlandırılan yeni mide  operasyon esnasında hem hava hem de metilen sıvı testlerine tabi tutulur. Bu testler sayesinde farkına varılmayan kaçak oluşum riskleri saptanabilir. Biz kliniğimizde kaçak riskini azaltmak İçin stapler hattını bir kat daha manuel olarak dikiyoruz.

Karın İçi Organ Yaralanma Riskleri: Çok nadir görülen tüp mide ameliyatı riskleri arasında yer alan karaciğer, dalak ve mide yaralanmaları cerrahi işlem esnasında uygulanan aletlerden kaynaklanabilir: Genellikle vücut kitle indeksi yüksek olan kişilerde gözlemlenmektedir. Bu riski deneyimli ve uzman bir cerrahın yürüttüğü tüp mide ameliyatında oldukça düşük bir riske sahiptir.

Kanama Riskleri: Her cerrahi operasyonda kanama riski bulunmaktadır. Kanama riskleri deneyimli cerrahlar tarafından yüksek oranda kontrol edilebilmektedir.

Anestezi Riskleri: Anesteziye bağlı olarak gelişen ciddi düzeydeki alerjik reaksiyonlardır.

Kardiyovasküler Riski: Hastanın sağlık geçmişini gizlemesi, eksik bilgiler, yetersiz muayene gibi durumlarda ek bir sağlık sorunundan kaynaklanan problemleri ifade etmektedir.

Tüp Mide Ameliyatı rİSKLİ mİDİR?

Kimler Tüp Mide Ameliyatı Olamaz?

Obez olan hasta ve hasta yakınları tüp mide ameliyatı riskli midir? sorusunun yanı sıra kimlerin ameliyata uygun olup olmadığını da merak etmektedir. Tüp mide ameliyatı için uygun olmayan kişiler şu şekilde sıralanabilir;

• Kozmetik olarak kilo vermek isteyenler,
  • 18-64 yaş aralığı dışındakiler (18 yaşından küçükler için veli izni, 65 yaş üzeri ise detaylı kontroller yapılır)
  • Alkol veya madde bağımlılığı olan hastalar,
  • Anestezi almayı engelleyen kalp ve akciğer hastası olan kişiler,
  • Vücut kitle indeksi yeterli seviyede olmayanlar tüp mide ameliyatı için uygun değildir.