Tiroid Hastaları Mide Ameliyatı Olabilir Mi?

Kapalı yöntem ile gerçekleştirilen tüp mide ameliyatı, mide gövdesinin büyük bir bölümünün çıkarılması işlemini kapsamaktadır. Tiroid rahatsızlığı olan hastalar hekimlerine sıklıkla tiroid hastaları mide ameliyatı olabilir mi? sorusunu sormaktadır. Tüp mide ameliyatı tiroid hastalıkları için çözüm üretmektedir.

Tiroid, boğazda adem elması olarak bilinen bölge altında, soluk borusunun önünde yer alan bir organdır. Kelebeği andıran tiroid organı vücutta birçok fonksiyonun düzenlenmesine yarayan hormonları üreten bir yapıdır. Toplam ağırlığı 15 ile 20 gr kadardır. Tiroid bezinden salgılanan hormonlar, kan dolaşımına etki ederek ilgili sistem veya organların uyarılmasını sağlar. Tiroid hastaları mide ameliyatı olabilir mi? sorusunun yanıtı hem tiroid hastaları hem de hasta yakınları tarafından merak edilmektedir.

Tiroid Hastaları Mide Ameliyatı Olabilir Mi

Tiroid Kilo Problemleri Oluşturur Mu?

Tiroid sorunları bez yapısının aşırı (hipertroidizm) veya daha az çalışması (hipotroidizm)sebebi ile ortaya çıkar. Tiroid hormon seviyelerini etkilediği için hasta üzerinde kilo kaybı sorunları yaşanmaktadır. Tiroid metobolizma ve vücut yapısını etkilediğinden dolayı yeterli diyet ve egzersiz yapan hastaların kilo vermekte zorlanmasını sağlayabilir. Aynı zamanda yeterince kilo alamayan hastalar için de tiroid hastalığı teşhisi konulabilmektedir.

Tiroid Bezinin Az Çalışması Belirtileri Nelerdir?

• Cilt Kuruluğu
  • Depresyon
  • Kabızlık
  • Saç Dökülmesi
  • Kalp Hızının Yavaşlaması
  • Kilo almak

Tiroid Hastaları Mide Ameliyatı Olabilir Mi

Tiroid Hastaları Mide Ameliyatı Olabilir Mi?

Tiroid problemi yaşayan hastalar hekimlerine tiroid hastaları mide ameliyatı olabilir mi? sorusunu yöneltmekte ve  tiroid hastaları mide ameliyatı olabilir mi? konusunda araştırmalar yapmaktadır. Gelişen teknolojilerle birlikte tiroid hastaları obezite cerrahisini tercih edebilirler. Belirli yolları deneyip kilo veremeyen hastalar obezite cerrahisi ile ameliyat olabilmektedirler. Tüp mide ameliyatı olmak isteyen hastaların bu sebeplerden ötürü ameliyat talepleri kabul edilmektedir. Mide ameliyatı sonrası tiroidin düzelmesi, yan etkilerinde azalma görülmesi ve tiroid sorunlarının eskiye oranla iyileşmesi görülmektedir. Bunlarla birlikte hastaların eskiye oranla kilo vermeleri ve yaşam fonksiyonlarını sağlıklı bir şekilde ilerletebilir.

Obezite bir yandan Hashimoto Tiroid’i gibi hastalıklara neden olabilir. Yağ dokunuzdan salgılanan adipositokinler vücuttaki iltihap cevabını arttırmakta ve  normal hücrelerimize saldırıp fonksiyonlarını bozmaktadır. Bu durum sonrası tiroid bezleri artık daha az çalışacak ve metobolizma hızı yavaşlaması sebebi ile kilo alma devam edecektir. Tiroid bezi sorunları obeziteye yol açabilir veya obezite sorunu tiroid bezlerinin bozulup düzgün çalışmamasına neden olabilir.

Tüp Mide Ameliyatında Kilo Kaybı

Tüp mide ameliyatı sonrası hastanın kilo kaybetmesi hastaların beslenme alışkanlığına bağlı olarak değişiklik göstermektedir. Genel itibarıyla tüp mide ameliyatında ilk 1 yılda fazla kilonun % 80’i verilebilir. Ancak kilo verme olayı 1. Yıldan sonra azalsa da 2 yılı bulabilir.

Tüp Mide Ameliyatının Avantajları Nelerdir?

• Ameliyatın kapalı olarak yapılabilmesi sebebi ile yaralar daha hızlı iyileşir, hastanede kalma süresi azalır.
  • Tüp mide ameliyatında midenin kapasitesi küçültülür fakat fonksiyonları değiştirilmedi için birçok besin grubu az olarak tüketilebilir.
  • Hastaya uygulanan ameliyat tekniğinde bağırsak kesme ve tekrar bağlantı gerekmez.
  • Ameliyatta mide duvarının yaklaşık %75’inin çıkarılması sonucu, açlık hissi veren ghrelin hormon üretimi çoğunlukla elimine edilir ve bu sebeple açlık hissi azalır.
  • Tiroid hastalığı, crohn hastalığı gibi çeşitli hastalıklarda tüp mide ameliyatı yapılabilir.