Obezite Ameliyatı Kaç Kiloda Başlar?

Çeşitli diyet, egzersiz ve ilaç tedavilerine rağmen kilo veremeyen hastaların başvurduğu obezite cerrahisi oldukça başarılı sonuçlara imza atmaktadır. Obezite hastalığından kurtulmak isteyen hastalar obezite ameliyatı kaç kiloda başlar? sorusuna yanıt aramaktadır. Günümüzde obezite cerrahisi alanında faaliyet gösteren pek çok başarılı hekime obezite ameliyatı kaç kiloda başlar? Sorusu yöneltilir. Obezite cerrahisi içerisinde yer alan cerrahi tedavi yöntemlerinin gerçekleştirilebilmesi için hastanın bazı şartları taşıması gerekir. Genellikle ileri derece de obez olan ve sağlığı olumsuz etkilenen kişiler obezite ameliyatlarından yararlanmaktadır.

Obezite Ameliyatı Şartları: Obezite Ameliyatı Kaç Kiloda Başlar?

Halk arasında mide küçültme ameliyatı olarak da bilinen tüp mide ameliyatı mide hacminin %85 oranında küçültülmesi esasına dayanmaktadır. Obezite cerrahisinde uygulanan en popüler operasyon mide küçültme ameliyatıdır. Tüp mide ameliyatı olmak isteyen birçok hasta obezite ameliyatı kaç kiloda başlar? sorusunun yanıtını aramaktadır. Tüp mide ameliyatı vücut kitle indeksi 40’dan yüksek olan ve beden kitle indeksi 35’ten yüksek olan kişiler için uygundur.

Obezite Ameliyatı Kaç Kiloda Başlar

Mide küçültme ameliyatı olacak hastaların 18 yaşın altında ve 65 yaşın üstünde olmaması gerekir. Eğer hasta 18 yaşından küçükse ailesinden onay alınmalıdır. 65 yaşın üzerindeki hastalar için kişinin genel sağlık durumunun değerlendirilmesi ardından ameliyata uyguluğuna karar verilmektedir. Ayrıca vücut kitle indeksi 35 – 40 arası olup aşırı şişmanlığa bağlı olarak tip 2 şeker hastalığı, hipertansiyon, uyku apnesi gibi sorunları olan hastalarda morbid obez olarak kabul edilmekte ve ameliyat olabilmektedir.

Obezite Ameliyatı Kaç Kiloda Başlar

Tüp Mide Ameliyatında Kilo Sınırı Var Mıdır?

Kilo vermeye yardımcı olan obezite cerrahi alanında uygulanan tüp mide ameliyatı, obez ve morbid obez olarak tanımlanan hastalara gerçekleştirilen cerrahi operasyondur. Hastanın diyet, spor ve diğer tedavi yöntemlerini denemiş olmasına rağmen kilo verememesi durumunda hekiminde onayı ile cerrahi operasyona başvurulabilir. Hastaya cerrahi operasyon uygulanabilmesi için hastanın vücut kitle indeksi 40în üzerinde ya da 35 – 40 arasında olması ancak obezite hastalığının yanı sıra başka bir rahatsızlığının da olması gerekmektedir. Hastanın tüp mide ameliyatı olabilmesi için vücut kitle indeks oranı en az 35 olmalıdır.35’in altındaki kilolu kişilere uzman eşliğinde diyet, spor uygulamaları yaptırılmaktadır.

Obezite Ameliyatı Kaç Kiloda Başlar

Vücut Kitle İndeksi Nasıl Hesaplanır?

Vücut kitle indeksi kilogram cinsinden vücut kitlesinin, metre cinsinden vücut uzunluğunun karesine bölünmesiyle hesaplanabilir. Boy kilo endeksi olarak ta adlandırılmaktadır. Vücut kitle indeksi ideal kilonun hesaplanabilmesi için yaygın olarak kullanılmaktadır. Vücut kitle indeksi, vücut yağı ve kas kütlesi hakkında net bir bilgi vermemektedir. Ancak kişinin sağlıklı kiloda olup olmadığının anlamasında etkili bir yöntemdir.