Kimler Obezite Ameliyatı Olamaz?

Obezite hastalığı günümüzün önemli sağlık sorunlar arasında yer almaktadır. Hem genel sağlığı hem de sosyal çevreyi etkileyen hastalığın kalıcı çözümü için birçok kişi obezite ameliyatlarına başvurmaktadır. Obezite ameliyatına uygun olup olmama durumu kadar kimler obezite ameliyatı olamaz? sorusu hastaların merak ettiği konular arasındadır. Obezite cerrahi alanında uygulanan operasyonların alanında uzman hekimler tarafından gerçekleştirilebilmesi için hastanın bazı şartları taşıması gerekmektedir.

Kimler Obezite Ameliyatı Olamaz

Obezite Cerrahisi: Kimler Obezite ameliyatı Olamaz?

Kronik hastalıklara sebep olan obezite hastalığı, hayat konforunu olumsuz yönde etkilemektedir. Yan hastalıkların ortaya çıkması ve sosyal açıdan olumsuz etki altında kalan bireyler için obezite ameliyat yöntemleri önerilmektedir. Obezite vücutta yağ dokusunun gereğinden fazla birikmesiyle oluşmaktadır. Obezite hesaplama oranı boy ve kilo indeksiyle yapılır.

Türkiye ve dünya üzerinde gittikçe yaygınlaşan ve insanlar için olumsuz yönde etkileri olan bu hastalık, kadınlarda %40 erkeklerde ise %20 oranlarında ortaya çıkmaktadır. Diyabet, hipertansiyon gibi yandaş hastalıkları da tedavi etmesinden dolayı hastalar tarafından tercih edilmektedir. Oldukça popüler uygulamalar olan obezite ameliyatları, düşük risklere ve yüksek başarı oranlarına sahip cerrahi operasyonlardır.

Kimler Obezite Ameliyatı Olamaz?

Vücut sağlığı için ideal yağ oranının aşılması durumunda kişinin obeziteye yakalanma riski de artmaktadır. Obezite riski taşıyan ya da obezite hastalığı ile mücadele eden hastalar, obezite ameliyatına uygun olup olmadığını, kimler obezite ameliyatı olamaz gibi popüler soruların yanıtlarını merak etmektedir. Kimler obezite ameliyatı olamaz? Ya da kimler obezite ameliyatı olabilir? Soruları şu şekilde yanıtlanabilir;

Kimler Obezite Ameliyatı Olamaz?

• Tedavi altında olmayan psikiyatrik rahatsızlığı var olanlar,
  • Madde veya alkol bağımlılığı bulunan kişiler,
  • Ameliyat öncesi ve sonrası gerekli hayat stili diyet ve beslenme programına uyum sağlayamayacak kişiler,
  • Anestezi alma konusunda engel olabilecek bir hastalığı olan kişiler obezite ameliyatına uygun değildir.

Kimler Obezite Ameliyatı Olabilir?

• 18 – 56 yaş aralığındaki bireyler,
  • Vücut kitle indeksi 40 üzerinde olanlar,
  • Vücut kitle indeksi 35-40 arasında ek kilolara bağlı olan yan hastalıklara sahip kişiler,
  • Kilo vermek için yeterli egzersiz ve diyet programlarına uyup kilo veremeyen hastalar,
  • Ameliyat sırasında anestezi etkenlerini kaldırabilecek olan kişiler,
  • Kitle indeksi 30-35 olan tip 2 diyabet hastaları obezite ameliyatlarından yararlanabilir.

Kimler Obezite Ameliyatı Olamaz

Obezite Ameliyatlarında Yaş Kısıtlaması Var Mıdır?

18 yaş altındaki bireylerin yeterli şartları karşılaması durumunda veli izni gerekmektedir. Anne veya babası hayatta olmayan çocuklarda resmi veli izni gerekmektedir. Veli izni olumlu sonuçlanan kişilerde de anestezi kontrolleri ve vücut kitle oranları uyum içerisinde olmalıdır. 65 yaş ve üzeri kişilerde gerekli karaciğer ve tansiyon testleri olumlu sonuçlanmış olmalıdır. Gerekli kontroller sağlandıktan sonra 65 yaş ve üzeri bireylere obezite ameliyatı işlemi uygulanabilmektedir.

Obezite ve Şeker Hastalığı

Obezite sebebi ile vücutta aşırı yağ birikimi, insülinin hücrelere ulaşmasını sağlayan hormonların salınımını engeller. Bu durum tip 2 diyabet hastalığına yol açar. Şeker hastalığının obeziteye bağlı olarak ortaya çıkması durumunda hastalığın tedavisinde obezite cerrahisinden yararlanılmaktadır. Genel itibarıyla Avrupa’da görülen tip 2 diyabet vakalarının %80’i obeziteden ya da aşırı kilolu olmaktan kaynaklanmaktadır. Vücutta aşırı kiloların artması durumunda hormon dengesi bozulur ve vücut insüline direnç göstermeye başlar.