Transit Bipartisyon

şeker hastalığı

Tip 2 diyabet hastalığının iyileştirilmesi amacıyla gerçekleştirilen metabolik cerrahi operasyondur. Transit bipartisyon ameliyatı, insülin direnci olan kişilerce kilo dengesini sağlamak amacıyla tercih edilmektedir.

Gün içerisinde tükettiğimiz gıdalar, çeşitli besin değerlerine sahiptir. Sindirme işlemi sonrasında bağırsaklara ulaştığında diyabeti tetikleyen hormonların salınımı başlar. Ancak gıdalar, bağırsakların sonuna vardığında bahsedilen hormonların salınımı yavaşlamaktadır.

Transit bipartisyon veya duodenal switch olarak adlandırılan bu ameliyat, şeker hastalığına yol açan hormonlara bağlı dengesizliğin önüne geçmek amacıyla gerçekleştirilmektedir.

Transit Bipartisyon Nasıl Yapılır?

Transit bipartisyon ameliyatı, cerrahi bir yöntemdir. Metabolik sistem içerisinde gerçekleşen uygulamalar serisidir. İnce bağırsakların en sonunda yer alan belirli bir kısım, mideye ek olarak bağlanır. Bu yeni oluşum, tüp mide niteliği taşımaktadır.

İlk olarak ince ve kalın bağırsakların buluştuğu yer, başlangıç noktası olarak sayılarak 100-120 cm civarında bir bölge belirlenir. Ardından devamındaki 150 cm uzunluğunda bir bölge daha eklenir.

Kişiden kişiye göre bu bölgenin uzunluğu değişkenlik gösterir. Hastanın kişisel özellikleri ve sağlık koşulları bu etkenleri belirlemektedir. İnce bağırsaktan belirlenen ölçüdeki parça çıkarıldıktan sonra alt tarafta bulunan çıkış noktası mideye bağlanır.

Transit Bipartisyon Ameliyatı Çeşitleri

Orjinal Transit Bipartisyonu: Mide kanseri gibi riskli hastalıkların önüne geçme konusunda uygulanan bir yöntem olduğu bilinmektedir.

Loop Transit Bipartisyonu: Operasyonda uygulanan teknik açısından daha kullanışlı ve pratik bir yöntemdir. Bu sebeple tedaviler sırasında sıklıkla kullanılmaktadır.

Transit Bipartisyon Ameliyatı ve Yapılma Amacı

Vücut kitle indeksi bakımından normal değerlerde seyreden kişilerde tip 2 diyabete karşı, ilaçsız ve iğnesiz tedavi imkânını sağlamaktadır. Transit bipartisyon ameliyatı ile bağırsak yapısı korunurken vücuttaki insülin seviyesi kontrol altına alınır.

Aynı zamanda besinlerde yer alan vitamin ve mineraller, yeni mide oluşumunun sayesinde etkili bir şekilde emilimi tamamlanır. Normal seviyelerde kilosu olan şeker hastalarının, ani kilo kaybı yaşama olasılığı en aza indirilir.

Genel tüp mide ameliyatlarında görülen tokluk hissini geri kazanma, transit bipartisyon operasyonlarında da görülür. Yenilen en küçük besinin ardından, vücutta doygunluk hissi oluşmaktadır.

Transit Bipartisyon Kimlere Uygulanır?

Tip 2 şeker hastaları ve obezite sorunu çeken kişilere uygulanır. Özellikle kan şekeri seviyesini kontrol altına alamayan hastalar tarafından başvurulan bir yöntemdir. Ameliyat sonunda hastanın doygunluk hissine ulaşması hedeflenir.

Transit bipartisyon ameliyatı, alanında uzman hekimlerin yaptığı test ve taramalar ile kararlaştırılır. Kan şekeri ve diğer değerlerin hangi ölçüde kontrol altına alınacağı da ameliyat kararı için belirleyici niteliktedir.

Transit Bipartisyon ve Faydaları

• Olası tüp mide kaçaklarının önüne geçilebilir.
  • Diğer tüp mide işlemlerine kıyasla görülen genişleme ve hacminin muhafaza edilebilmesi ile fayda sağlayan bir cerrahi tedavidir.
  • Bağırsak ve çevresinde bulunan, safra kesesi, pankreas gibi organlara endoskopi görüntülemesi aracılığıyla inceleme ve takibi kolaylıkla yapılmaktadır.
  • Gün boyunca alınan besinlerin sindirim sistemi boyunca emilimi sağlıklı bir şekilde sürdürülebilir.
  • Transit bipartisyon operasyonu sayesinde, dışarıdan mineral ve vitamin takviyesine gerek kalmadan tüketilen besinlerle tamamlanmaktadır.

Transit Bipartisyon Ameliyatı Sonrası Süreç

Hastaların ameliyat sonrasında büyük ölçüde başarı sağlandığı bilinmektedir. Obezite ve diyabet hastalıklarında kullanılan müdahale yöntemlerine göre düşük oranda riske sahiptir.

Tip 2 diyabet ve obezite gibi hastalıklar, operasyon sonucunda etkisi azalmaktadır. Hastaların çoğunluğu ilaçsız bir şekilde hayatına devam edebilmektedir. Ameliyat gerçekleştirildikten sonra tokluk hissi hızlı geri kazanıldığı bilinmektedir.

Transit bipartisyon operasyonunun ertesinde hasta, doktorun belirttiği süre boyunca hastanede gözetim altında kaldığı bilinir. Hasta, taburcu olduktan sonra doktor kontrollerini aksatmamalıdır. Kişinin beslenme alışkanlıklarındaki uyguladığı değişimler de tedaviyi olumlu yönde etkileyecektir.