Tüp Mide Ameliyatı Nasıl Yapılır?

Obezite cerrahisi alanında en sık tercih edilen operasyon tüp mide ameliyatıdır. Bu sebeple tüp mide ameliyatı nasıl yapılır sorusu hastaların en çok araştırdığı soruların başında yer alıyor. Tüp mide ameliyatı laparoskopik yöntemle yapılmaktadır.

Obezite hastalığı ile mücadele eden obez hastalar ve hasta yakınları tüp mide ameliyatı nasıl yapılır sorusunun yanıtını merak etmektedir. Tüp mide ameliyatında midenin yaklaşık %80’lik bölümü çıkarılmaktadır. Midenin kapasitesinin azalması ve açlık hormonun belirli bir kısmının alınması ile hastalar operasyon sonrasında kilo vermeye başlar.

Tüp Mide Ameliyatı Nasıl Yapılır

Tüp Mide Ameliyatı Aşamaları: Tüp Mide Ameliyatı Nasıl Yapılır?

Halk arasında mide küçültme ameliyatı olarak da bilinen tüp mide ameliyatı; obezite cerrahi alanında yer alan, kapalı yöntem ile yapılan bir operasyondur. Ameliyat esnasında açık mide ameliyatlarında olduğu gibi 10 ile 15 cm’lik büyük kesikler açılmaz. Bu yöntem ile 0,5 cm’lik birkaç delik açılarak kamera ve tedavi araçları ile bu delikler sayesinde karın bölgesine gönderilir. Operasyon esnasında kamera sayesinde hastanın karın bölge alanı izlenir. Aynı zamanda mide küçültülme işlemi gerçekleşmektedir. Bu yöntem sayesinde ameliyat oldukça güvenli bir şekilde gerçekleşir. Aynı zamanda ameliyat sonrası oluşabilecek ağrı ve sancılar daha aza indirgenmiş olur. Bununla birlikte operasyon sonrasında kesiklerin büyük kesiklere oranla iyileşme süresi hızlandırılmış olmaktadır.

Operasyon genel anestezi ile gerçekleştirilir. Midenin yaklaşık %80’lik kısmı çıkartılmış olur. Bu işlem stapler yardımı ile  yapılmaktadır.. Cerrahi yöntem gerçekleştirilirken önemli olan noktalardan bir tanesi de dikiş atılıyorken oluşabilecek kanamaları kontrol etmektir. Dikiş hattında herhangi bir kaçak olup olmadığını kontrol etmek amaçlı özel boyalar ile şişirilip kontrol edilmektedir. Gerekli kontroller yapıldıktan sonra ameliyatın ilk aşamalarında gönderilen tüp çıkartılır.

Tüp Mide Ameliyatı Nasıl Yapılır

Tüp Mide Ameliyatına Nasıl Hazırlık Yapılır?

Hastalar tüp mide ameliyatı nasıl yapılır sorusunun yanı sıra tüp mide ameliyatına nasıl hazırlık yapıldığını da merak etmektedir. Ameliyat işlemi gerçekleşmeden en az bir hafta önce kan sulandırıcı ilaçlar alınmamalıdır. Asprin ve buna benzer ilaçların kullanımı bırakılmalıdır. Ek olarak 48 saat öncesinden hekiminizin belirlediği beslenme programına uymanız gerekmektedir.

Ameliyat Sonrası Fiziksel Davranışlar

Operasyon gerçekleştikten sonra 18 ay boyunca kilo verme işlemi devam etmektedir. Bu durum kişinin beslenme programına ve vücut yapısına bağlı olarak değişiklik gösterebilir. İlk 2 aylık süreçte ağır hareketlerden kaçınılmalıdır. Fiziksel aktivitelerden tamamen uzak durmak doğru bir hareket değildir. Operasyon sonrasında hekiminiz tarafından belirlenen çeşitli yürüyüş ve aktivite önerilerine uyabilirsiniz. Eğer işiniz ağır yükler gerektiren bir iş değilse yaklaşık olarak 2 ile 4 hafta içinde çalışmaya başlayabilirsiniz.

Ameliyat Sonrası Taburcu Olma

Hastalar, tüp mide ameliyatı süreci ile ilgili bilgi almak amacıyla hekimlere sıklıkla tüp mide ameliyatı nasıl yapılır, ameliyat sonrası taburcu olma süreçleri ile ilgili sorular sormaktadır. Tüp mide ameliyatı sonrası hastanın durumuna göre ilaçlar reçete edilmektedir. Diyet programına bağlı kalarak beslenme programı çıkartılmaktadır. Taburcu olduktan sonra durmayan hıçkırık, kusma, 38°C ve üzeri ateş ve ya şişlik, karındaki kesi bölgesinde şişlik ve sıvı akıntısı gibi durumlarda hekiminize danışmanız gerekmektedir. Obezite tedavi yöntemi ile ilgili merak ettikleriniz ve tedavi koşulları ile ilgili detaylı bilgi almak için bizimle iletişime geçebilirsiniz.