Diyabet Hastaları İçin Sakıncalı Besinler

Sağlıklı bir yaşam için fazla kilolar ve egzersiz yapılması diyabet hastaları için önemli bir faktördür. Gerekli diyet ve egzersiz programlarına uyan kişilerde diyabet rahatsızlığı belirtilerinin gerilediği görülmektedir. Tedavi ile beraber diyabet hastaları için sakıncalı besinler konusunda dikkatli davranılması ile hastalığı yenmek mümkündür.

Diyabet hastalıkları oluşturabileceği yan rahatsızlıkların risklerinden dolayı teşhis aşaması sonrası dönemde dikkatli davranılmalıdır. Vücuttaki kan şekeri değerinin sıkı denetim altında tutulması ciddi önem taşır. Diyabet hastaları önlem alınmaması durumunda kalp rahatsızlıkları, böbrek hastalıkları, damar tıkanıklıkları gibi nedenlere sebep olabilmektedir. Ayrıca beyin fonksiyonları ile ilgili ciddi problemler ortaya çıkartabilir. Kişide inme ve felç durumları görülebilmektedir.

Tedavi aşamasında hekim tarafından uygun görülmesi halinde ilaç tedavisi gerçekleştirilir. Özellikle tip 1 diyabet hastalarına, cilt yüzeyinden enjeksiyon uygulaması yapılır. Kandaki şeker seviyesini kontrol altında tutmak hedeflenir.  Erken tanı ve teşhisin büyük önem taşıdığı bu durumlarda uzman hekim tarafından verilen uyarılara uymak hastalarda olumlu etkilere neden olacaktır.

Diyabet Hastaları İçin Sakıncalı Besinler

Diyabet hastaları, beslenme düzeni noktasında kontrollü ve dikkatli davranması gerekmektedir. Besin programları kişiden kişiye değişiklik gösterebilir. Bilgi karışıklığı oluşmaması açısından uzman tarafından gerekli diyet ve egzersiz programları oluşturulması önemlidir. İnternet ve çevresel faktörler doğrultusunda edinilen bilgilere güvenilmemelidir.

Diyabet hastaları besinlerini seçerken dikkatli olmaları gerekir. Tüketilmesi sakıncalı olan gıdalar arasında doymuş yağlar ve kolesterol seviyesini önemli derecede etkileyen besinler yer alır. Yağ oranı yüksek  süt ve benzeri ürünlerin dikkatli tüketilmesi gerekmektedir. Bu tarz yiyecekler cips, sosis, ve salam gibi gıdalarda bulunmaktadır. Margarin ve işlenmiş gıdalarda zararlı besinler kategorisindedir.

Vücudumuzun trans yağlara ihtiyacı bulunmamaktadır. Bu yağlar süt ürünleri, yumurta ve kabuklu deniz ürünleri, ve sakatat gibi besinlerde yer alır. Bu tarz ürünlerin tüketimi uzman doktor tarafından kontrollü şekilde takip edilmesi, diyabet hastalığının ilerleyişi açısından önemlidir.

Diyabet hastalarının dikkat etmesi gereken en önemli konulardan bir tanesi de tuz unsurudur. Doktorunuzun belirlediği tuz oranından fazlasını tüketmemeniz gerekmektedir. Ayrıca cips, kızartma türevleri, şeker içeren ve  dondurma türevi gıdalar, diyabet hastaları için sakıncalı besinler arasındadır. Alkol tüketimi kesinlikle önerilmemelidir. Ayrıca doğal olsa bile bal, reçel, tereyağı gibi gıdaların tüketilmesi sakıncalıdır. Asitli içeceklerin tüketilmesi de ciddi sorunlara yol açabilir.

Diyabet Hastaları ve Diyet Programları

Diyabet hastalığı, uzman hekim tarafından belirli diyet programlarını içeren tedavi planını kapsar. Bu diyet programları sağlığınız açısından olumlu etkiler oluşturacağı için kısa vadede zor gelebilir. Fakat dikkat edilmesi durumunda uzun vadede sizleri rahatlatacak ve çok daha iyi hissetmenizi sağlayacaktır.

Bu diyet programı kişiden kişiye değişebilir. Verilen diyet, kan şekeri kontrolü ve kolestrol düzenlenmesine katkı sağlayacaktır. Diyabet hastalığında fazla kiloların önemli bir etkisi olduğundan gerekli kiloların verilmesi durumunda belirtiler hafifleyebilir. Gerileyen şeker hastalığınız sayesinde böbrek, kalp ve damar hastalıklarına yakalanma riskiniz oldukça düşecektir.

Sağlıklı şekilde ilerleyen diyet programı sayesinde vücudunuzdaki insülin durumunu daha uygun kullanılmasını sağlar. Bu programlar her hastaya özel olarak düzenlenmektedir. Bir kişiye diyet programı uygulanabilmesi için güncel boy ve kilo oranları kaydedilir. Aynı zamanda yaşamsal aktiviteleriniz ile alakalı bilgiler ayrıntılı bir şekilde yazılmalıdır.

Diyabet Hastaları İçin Bazı Öneriler

Et, balık, tavuk derisi, ekmek gibi besinlerin uygun şekilde ve oranlarda tüketilmesi gerekir. Besinlerin pişirme şekilleri de oldukça önemlidir. Kızartma yerine haşlama ve ızgara türlerini tercih ediniz. Diyabet hastaları kişilerin öğün atlamamaları çok önemlidir. Belirli diyet programlarında ara öğünler uzman tarafından önerilmektedir.

Diyabet hastaları için sakıncalı besinler ve sağlık açısından doğru ürünlerin tüketiminin yanı sıra günlük fiziksel aktiviteler de oldukça önem taşımaktadır. Şeker hastaları için genel olarak günde 30 dakika kadar fiziksel aktiviteler önerilmektedir. Kişiye uygun ve planlı egzersiz yapılması, kan dolaşımı ve damar sağlığı açısından olumlu yönde etki eder.

Meyve ve sebze ağırlıklı beslenmek faydalı olacaktır. Üzüm gibi fazlasıyla şeker içeren meyvelerin dikkatli tüketilmesi önerilmektedir. Besinlerden elde edilemeyen vitamin ve minerallerin doktor gözetiminde ek takviyeler kullanılabilir. Kalsiyum alımı, kemik sağlığınız açısından önemlidir. Kansızlık oluşmaması için demir tüketimine dikkat etmelidir. Beyaz ekmek yerine tahıl ağırlıklı ekmek türlerini tercih edebilirsiniz.