Diyabette Deri Hastalıkları

Kan şekeri seviyesinin yükselmesi ile beraber diyabet hastalığına bağlı olarak çeşitli deri hastalıkları görülebilmektedir. Obezite ve diyabet hastalığının beraber seyrettiği durumlarda deri hastalıkları daha sık görülmektedir. Kan şekeri seviyesine dikkat edildiği aşamada bu hastalıkların gerileme ihtimalleri bulunmaktadır. Kullanılan insülin ve benzeri ilaçların deri hastalıklarını tetiklediği görülmektedir.

Diyabette deri hastalıkları kandaki şeker seviyesinin takip edilmesiyle erken dönemde teşhis edilebilir. Diyabet hastası olan kişilerin günlük olarak gerekli cilt kontrollerini yapmaları gerekmektedir. Deri üzerinde meydana gelen değişikliklerin görülmesi durumunda doktorunuza danışmanız önerilmektedir.

Deri Hastalıkları Nasıl Önlenebilir?

Cilt üzerinde görülen bozuklukları önlemek adına gerekli tetkiklerin düzenli olarak gerçekleştirilmesi gerekir. Kandaki şeker ölçümünün dengede tutulması halinde deri hastalıklarının yarattığı belirtilerde olumlu anlamda gelişme gözlemlenir. Diyabetin kontrol edilmesi deri hastalıkları riskini azaltmaktadır. Yüksek kan lipidleri ve ürik asit seviyelerinin artması cilt hastalıkları problemini meydana getirebilmektedir.

Diyabet Tedavisinde Deri Değişiklikleri

Diyabet tedavisi aşamasında şeker metabolizmasında iyileşmeler görülmesi açısından alerjik faktörler meydana gelebilir. Bu değişiklikler genelde zararsız olması ile bilinir. İlaç tedavisinden ötürü lokal kızarıklıklar ortaya çıkar. Ciltte kabarcık oluşumu ve kurdeşen durumları görülebilmektedir. Bu durumlar, hastalar arasında nadir olarak karşılaşılır.

Diyabet ilaçlarının bazıları cilt hastalıklarına neden olmasının yanında bazı ilaçların cilt hastalıklarını tedavi etme olasılıkları vardır. Vücut üzerinde deri rahatsızlıkları çok sık görülmez. Kişilerde tespit edilmesi halinde kısa süre içerisinde iyileşme sağlanır. Enjeksiyon uygulamasıyla insülin takviyesi gerçekleştirilir. Böylelikle yağ değişimleri oluştuğu gözlemlenir. Bu değişiklikler lipodistrofiler olarak adlandırılmaktadır. Bu yöntemi kullanan hastaların insülin enjekte ettiği bölgelerin değiştirilmesi ile çeşitli hasarların oluşmasına engel olunabilir.

İnsülin kalemleriyle kıyasla kullanılan diğer bir yöntem insülin pompalarıdır. İnsülin pompası tedavisinde kateter deri altına enjekte edilir. İnsülin kalemleri ile karşılaştırıldığında cilt üzerinde bazı hasarlar bırakabilir. Temiz kullanılmaması durumunda çeşitli deri enfeksiyonlarına neden olacak unsurlar ortaya çıkabilmektedir.

Diyabette Deri Hastalıkları

Diyabette Deri Enfeksiyonları

Diyabette cilt hastalıkları haricinde çeşitli deri enfeksiyonları görülebilmektedir. Bu durum oldukça yaygındır. Tedavi süreci gerektiği gibi planlanmayan kişilerde oluşma ihtimali daha yüksektir. Dolayısıyla tedavi kapsamında izlenecek adımlar hastanın ihtiyaçları doğrultusunda kararlaştırılması gerekir. Diyabet hastalığına bağlı oluşan cilt problemleri kapsamında çeşitli mantarlar da görünmektedir. Görülen bazı enfeksiyon türleri ise şunlardır.

Yılancık: Deri dokusu üstünde hızlı bir şekilde yayılan iltihap çeşididir. Biçimsel özellikleri gereği keskin kenarlı ve kızarıklığa sahip bir bölgedir. Bu enfeksiyonun yanı sıra hastalar tarafından şişkinlik ve ateş, titreme gibi belirtiler yaşandığı belirtilir. Genellikle yüz ve bacak üzerindeki cilt dokusunda görülmektedir. Bu hastalık sebebiyle deri üzerinde şiddetli boyutlara ulaşan kabarcıkların oluşması söz konusudur.

Eritrazma: Genellikle terleme oranı yüksek olan bölgelerde görünür. Aynı zamanda keskin deri noktalarında görünebilmektedir. Enfeksiyon oluşumunun belirli yapısal özellikleri mevcuttur. Kırmızı ya da kahverengi tonlarında pullu dokuya sahip olduğu gözlemlenmiştir. Hastaların yaşadığı belirtiler arasında kaşınma ile nadir olarak karşılaşılır. Erkenden kontrol edilmesi gerekmektedir. Yayılması halinde ileri derece cilt enfeksiyonlarına sebep olabilmektedir.

Diyabet hastalığında çeşitli mantar enfeksiyonları;

Tinea: Bu mantar türü deri, saç ve tırnak enfeksiyonlarından oluşur. Diyabet hastalarında genellikler ayak parmakları arasında görünmektedir. Bu bölgelerde beyaz alanlar meydana gelebilir. Tırnaklarda şekil bozuklukları görünebilmesi mümkündür.

Kandida: Bu mantar türünün oluşumuna maya mantarları neden olur. Genellikle ağızda ve deri kıvrımlarında görülür. Ek olarak bazı hastalarda saç kökleri ve genital bölgede de karşılaşılabilir. Kişilerin gün içerisinde kaşınma ve yanma yaşaması oldukça normaldir.

Diyabet hastalarında çeşitli cilt değişiklikleri görülebilmektedir. Diyabetik ayak sendromu bunlardan bir tanesidir. Genel olarak ayaklarda deri hasarını meydana getirir. Dolaşım bozukluğu olması durumunda ayak ülserine yol açabilmesi mümkündür. Uzman hekimler tarafından acil durum olarak kabul edilmektedir. Ayak üzerinde ileri seviyelerde deri bozukluklarına rastlanabilir. Teşhis aşamasının ardından en kısa süre içerisinde tedaviye başlanması oldukça önemlidir. Bu durumun önüne geçilmezse kişide yaraların enfekte olması kaçınılmazdır.

Cilt Hastalıklarının Tedavi Edilmesi

Diyabette deri hastalıkları tedavisinde düzenli olarak doktor kontrollerini yapmak oldukça etkilidir. Kişilerde bulunan cilt sorunlarının iyileşmesi noktasında hastalara ilaç tedavisi başlanabilir. İlaç kullanımı sırasında alanında uzman hekim tarafından ilaç değişimleri uygulanabilmektedir. Deri kurulukları diyabet hastalıklarında yaygın olarak gözükmektedir. Bu kuruluklar cilt ürünleri ve düzenli temizlenme ile önlenebilir. Cilt hastalıklarının tedavisinde belirli aralıklarla muayene olunması ve bulguların takip edilmesi son derece önemlidir.