Koronavirüs ve Diyabet Hastalığı

Tüm Dünyayı etkisi altına alan Covid-19 hastalığı tüm insanlık için önemli bir tehdit unsurudur. Çeşitli varyantların türemesi ve Dünya üzerinde birçok insanı etkisi altına alan bu virüs çeşitli hastalıklar ile beraber seyretmesi durumunda daha ciddi sonuçlar doğurabiliyor. Koronavirüs ve diyabet hastalığı beraber düşünüldüğünde daha dikkatli olunması gerekmektedir.

Genel itibariyle kandaki şeker seviyesinin değişken olması vücudumuza çeşitli rahatsızlıklara sebep olur. Damar tıkanıklıklarının yol açtığı kalp ve damar hastalıklarından bahsedilebilir. Görme kaybı, felç ve böbrek yetmezliği olarak örneklendirilir. Ayak ve ellerde his kaybı, yara oluşumu da hastalarda görülebilmektedir.

Diyabet teşhisi olan hastaların koronavirüs belirtileri, kronik hastalığı bulunmayan kişilerle yakın olduğu kaydedilmiştir. Bulaşma gerçekleşmesinin ardından şiddetli öksürük, ateş ve solunum güçlüğü ile karşılaşılır. Nadir olarak mide bulantısı  ve vücut ağrıları da takip edebilir.

Kan ve damar sağlığını tehdit eden hastalıkların üzerine koronavirüs gibi bir iltihap görülmesi, tedavi sürecini zorlaştırır. Kişinin bağışıklık sisteminin görevleri arasında olan vücudun onarımı ve savunması güçleşir. Yapılan araştırmalara göre virüs, diyabet hastalarında daha hızlı yayılmaktadır.

Koronavirüs ve Diyabet Hastalığı

Salgın Döneminde İnsülin Tedavisi

Koronavirüs hastalığına yakalanan kişilerin beslenme konusunda dikkatli olmaları gerekir. Bu aşamada diyabet tedavisini ertelemek doğru bir karar olmayabilir. Besin ihtiyacının karşılanması açısından şekerli ve sağlıksız gıdaların tüketilmesi diyabet hastaları için çeşitli tehlikeler oluşturacaktır.

Bol su tüketimi ve egzersizler ile vücudunuzun zinde kalmasını sağlamak sağlığınız için olumlu sonuçlar doğuracaktır. Uzmanların önerileri doğrultusunda diyabet teşhisi olan kişilerin ufak atıştırmalardan uzak durmaları gerekir. Özellikle salgın döneminde koronavirüs ve diyabet hastalığı tedavisi açısından oldukça etkilidir.

Virüse karşı önlem olarak gerekli kan şekeri ve tansiyon kontrolleri düzenli olarak gerçekleştirilir. Bu sayede koronavirüs enfeksiyonu ihtimali kontrol altına alınır. Gün içerisinde öğünlerden önce parmak ucundan kandaki şeker oranına bakılır. Sağlık açısından belirlenen seviyenin üzerinde çıkması halinde en yakın sağlık merkezine başvurulmalıdır.

Kronik Rahatsızlıklarda Daha Dikkatli Olunmalı

Koronavirüs hastalığı, kronik rahatsızlıklar ile beraber seyrettiği durumlarda daha tehlikeli olabiliyor. Uzun süre boyunca kişinin sağlığını olumsuz yönde etkilemektedir. Kronik hastalıklar, oluşma şekli, sebepleri, ilerleme hızı ve hedef aldığı sistemlere göre sınıflandırılır.

Çeşitli böbrek, kalp ve akciğer rahatsızlıkları olan hastaların iyileşme sürecinde daha dikkatli olmaları gerekmektedir. Kronik böbrek yetmezliği, aşırı kilo alımı ve solunum sıkıntısı yaşayan kişilerin koronavirüs tedavisi daha zor olduğu gözlemlenir.

Diyabet hastalığı ile mücadele eden kişilerin tedavilerini yarıda bırakmaları doğru bir durum değildir. İnsülin tedavisi gerçekleştiren kişilerin tedavilerine ara verdikleri görülür. Uzmanlar bu durumun tamamıyla doğru olmadığını belirtmektedir. Özellikle koronavirüs ve diyabet hastalığı doğrultusunda iyileşme sürecinin uzadığı gözlemlenir.

Kan şekerinin yükselmesi kişilerde enfeksiyon durumlarında hastalıklara daha fazla zemin hazırladığı bilinmektedir. Uzun süreli kan şekeri yüksekliği bağışıklık sistemindeki hücrelerin zarar görmesini sağlayacaktır. Bu aşamada çeşitli virüsler daha etkili hale gelebilir. Bu sebeple kişilerin insülin kullanımına ara vermemeleri gerekmektedir.

Koronavirüs ve Diyabet Hastalığı için Önlemler

Şeker hastalarında Covid-19, ciddi sonuçlar doğurabilmektedir. Bu hastalığı taşıyan kişilerin koronavirüs konusunda çok dikkatli olmaları gerekir. Kapalı ve kalabalık yerlerden uzak durulması önerilir. Hastaların kişisel temizlik ve sosyal mesafe kurallarına eksiksiz uymaları gerekmektedir.

Bol bol su içmek ve gün içerisinde çeşitli egzersizler yapmak sağlığınız açısından olumlu sonuçlar doğuracaktır. Bağışıklığı arttırması düşüncesiyle şekerli gıdalara yönelim yapılmamalıdır. Sebze ve meyve tüketimi, mevsim geçişlerine uygun olacak şekilde planlanması tavsiye edilir. Tahıl ve besin değeri yönünden zengin içerikli ürünler tüketilmelidir.

Hekiminiz tarafından belirlenen ilaç tedavisi ve aktivitelerin salgın öncesindeki gibi devam etmesi gerekir. Şeker hastalarının mecbur kalınmadıkça dışarı çıkmaları önerilmez. Kronik hastalıkları olan kişilerle benzer şekilde birtakım önlemler alınmaktadır.

İnsülin aleti ve şeker ölçüm cihazlarını sadece kendisinin kullanması gerekmektedir. Bu cihazların diğer kişiler ile temas halinde olduğu durumlarda ve belirli aralıklarla çeşitli dezenfekte ürünler aracılığı ile temizlenmelidir. Düzenli uyku ve sıvı alımı da salgın döneminde insülin tedavisi gören hastalarda oldukça fayda sağlar.

Diyabet hastalarının normal kişilere oranla daha dikkatli olma zorunluluğu vardır. Kalabalıktan uzak durulması alınabilecek ilk tedbirler arasındadır. Yaşadığınız çevre, ortak alanları barındırıyor ise oralarda da dikkatli olmanız gerekmektedir.