Mide Balonu Nedir?

Son yıllarda gittikçe artan obezite ciddi sağlık sorunlarını da beraberinde getirmektedir. Hastaların hayatını olumsuz yönde etkileyen obeziteden ameliyatsız kurtulmak isteyen kişiler mide balonu yöntemine başvurmaktadır. Obezite cerrahi alanında yer alan mide balonu yöntemi ile karın bölgesine kesi yapılmamaktadır. Diğer mide küçültme yöntemlerine göre mide balonu uygulaması daha ağrısız bir işlemdir. Genellikle cerrahi operasyonlardan çekinen hastalar tarafından tercih edilmektedir.

Mide Balonu

Mide Balonu Kimlere Uygulanır?

Cerrahi bir yöntem olmayan mide balonu uygulaması ameliyat gerektirmez fakat genel anestezi altında yapılmaktadır. İşlem süresi yaklaşık olarak 30 dakika sürmektedir. Endoskopi sayesinde mideye iletilen bu balon hekimin istediği düzeyde şişirilmektedir. Diyet ve egzersiz programı ile kilo veremeyen hastalar için uygulanır ayrıca ameliyat olma işlemi için yeterli vücut kitle indeks oranına sahip olmayan hastalara da mide balonu operasyonu uygulanmaktadır.

Mide Balonu

Mide Balonu Uygulaması Aşamaları Nelerdir?

İntragastrik balon mideye endoskopik olarak yerleştirilir. Yerleştirilen balon mide kısmını dolduran ve beslenme diyet programına uyum sağlayan bir slikon toptur. Hastaya doygunluk ve tokluk hissi yaratır. Aynı zamanda aşırı yeme sorunları gibi problemlerin önüne geçmektedir. Diyetinize bağlı yaşamaya yardımcı olan bu top sayesinde yeme davranışlarınızda değişiklikler görünmektedir. Mide topu çıkartıldıktan sonra bile bu beslenme şekli alışkanlık haline geleceği için vermiş olduğunuz kiloların korunması sağlanacaktır.

İnik halde endoskopik yöntem ile mide içerisine enjekte edilen bu balon sıvı ile şişirildikten sonra 400 -700 cc arasında bir hacme sahip olur. Geçici bir kilo verme yöntemi olmakla beraber mide içerisindeki balon ortalama 6 ay ile 1 yıl içerisinde çıkartılmaktadır. Ülser ve mide fıtığı gibi durumlarda kullanılamaz. Ayrıca hamilelik durumu için balon uygun değildir.

Mide Balonu Taktıran Kişiler Nelere Dikkat Etmelidir?

Mide balonu takıldıktan kısa süre sonra midede kramp, bulantı ya da kusma gibi semptomlar ortaya çıkabilir. Bu semptomlar çok ağır seyretmediği sürece doğaldır. Ortaya çıkabilecek yan etkileri azaltmak amacıyla hastaya mide koruyucu ilaçlar ve ağrı kesiciler verilmektedir. Uygulama sonrası 3 – 4 gün içerisinde yan etkiler tamamen kaybolur. Mide bulantısı, kusma, mide krampları gibi belirtilerin devam etmesi durumunda vakit kaybedilmeden hekime danışılması gerekmektedir.

Balon Uygulaması Sonrası Beslenme

Mide içerisine yerleştirilen balon sebebi ile mide kasılabilir ve hasta bazı rahatsızlıklar hissedebilir. Bu tarz zor durumlar ile karşılaşılmaması için hekimin uyguladığı beslenme programına uymak gereklidir. Bu işlem sonrasında oluşabilecek rahatsızlıkları minimum seviyeye indirmek amacıyla mideye rahatlatıcı etkileri bulunan bitki çayları önerilmektedir. Doğal, dengeli ve sağlıklı beslenen hastalar bu tarz problemler yaşamayacaktır.

Mideden Balon Nasıl Çıkartılır?

Hastanın midesine yerleştirilen balonun nasıl çıkarılacağı da mide balonu yaptırmak isteyen hastalar tarafından merak edilen konular arasında yer almaktadır. Obezite cerrahi alanında uygulanan operasyon, hastanın genel sağlık durumuna ve hastanın midesine yerleştirilen balonun türüne bağlı olarak 6-12 aylık süreçte hastanın vücudundan balon çıkartılır. Balonun çıkarılması için öncelikle şişkin olan balonun içindeki hava ve boya çeşitli tıbbi aletler yardımı ile boşaltılarak çıkarılmaktadır.