Şeker Hastalığının Tedavisi

Pankreasın vücut için yeterli miktar da insülin üretememesi ya da ürettiği insülinin vücut tarafından etkili bir şekilde kullanılamaması sonucu şeker hastalığı ya da diğer adıyla diyabet hastalığı ortaya çıkar. Kronik bir hastalık olan şeker hastalığının tedavisi hastalığın türüne bağlı olarak değişiklik gösterebilir. Şeker hastalığının tedavisi için hastaya ilaç ya da insülin yapılmadığında kan şekeri kontrolü sağlamak mümkün değildir.

Şeker Hastalığının Tedavisi

Şeker Hastalığı Belirtileri Nelerdir?

Diyabet hastalığı 3 temel belirti ile kendini göstermektedir. Bu belirtiler fazla yemek yeme ve doymama hissi, ağızda kuruluk ve sık idrar çıkma olarak bilinmektedir. Şeker hastalığında rastlanılan diğer belirtiler şu şekildedir;

• Yorgunluk hissi,
  • İstemsiz ve hızlı kilo kaybı,
  • Bulanık görme,
  • Ayaklarda uyuşma ve karıncalanma hissi,
  • Yaraların normalden daha geç iyileşmesi,
  • Ciltte kuruluk ve kaşıntı gibi semptomlar da şeker hastalığı belirtileri arasında yer almaktadır.

Seker Hastalığının Tedavisi

Şeker Hastalığının Tedavisi Nelerdir?

Şeker hastalığının Tip 1 diyabet ve Tip 2 diyabet olarak iki türü vardır. Bu hastalıklarda farklı tedavilere ihtiyaç duyulur. Tip 1 diyabet hastalığı kişinin vücudunda hiç insülin salgılanmaması durumudur. Tip 1 şeker hastalığının tedavisi; insülin şırınga, insülin pompası ya da insülin kalemleri ile vücuda enjekte edilerek gerçekleştirilir.

Tip 2 diyabet de ise vücutta insülin azdır, ya da yeterli miktarda olsa bile vücuttaki dokularda insülin direnci oluşur. Tip 2 diyabet şeker hastalığının tedavisi için  tek kalıcı yöntem, metabolik cerrahi ameliyattır. Metabolik cerrahi  yöntemi Tip 1 diyabet tedavisinde kullanılmamaktadır.

Tİp 2 Diyabet ve Tedavisi

Tip 2 diyabet hastalığı erken teşhisin çok önemli olduğu bir hastalıktır. Fark edilemeyen ve geç kalınan Tip 2 diyabet, ciddi sonuçlar doğurabilir. Kontrol altına alınamayan diyabet zorunlu diyalize bile neden olabilir. Bu nedenle vücutta kan şekeri seviyesinin normal değerde tutulması önemlidir. Bu hastalık bazı durumlarda belirti göstermeyebilir. Kişinin yaşamsal faktörleri ve beslenme düzeni ile alakalı olarak farklılıklar oluşur. Ama en genel belirtiler; aşırı su ve yemek tüketimi, halsizlik, yorulma, ağız kuruluğu, sık idrara çıkma, el ve ayaklarda uyuşmadır.

Seker Hastalığının Tedavisi

Şeker hastalığının tedavisi, uzmanlar tarafından verilen ve uygulanan yöntemlerle mümkündür. Tedavide genel olarak ilaçlar, diyet ve egzersiz kullanılmaktadır. Ancak çeşitli durumlarda ilaç tedavisi yeterli olmaz. Bunun sonucunda kişi felç, kalp ve damar hastalıkları, böbrek ve görme kaybı yaşayabilir. İlaç ve diğer tedavi yöntemleri hastalığı kontrol altında tutabilir fakat kesin tedavisi mümkün görülmez.

Tip 2 Diyabet Ameliyatı

Tip 2 diyabet ameliyatı (metabolik cerrahi) hastalığın ortadan kaldırılmasında büyük rol oynar. Yüksek başarı oranına sahip tip 2 diyabet ameliyatı, genellikle kapalı olarak gerçekleştirilir. Karın bölgesine açılan kesilerden, laparoskopik cerrahi yöntem ile mide belli bir oranda kesilir. (Diğer çeşitli ameliyatlarda ince bağırsaklara da işlem yapılmaktadır). Bu yöntemler sayesinde kişinin iştahı azaltılıp, gıda alımında kısıtlamalar meydana getirilir.ince bardakta da yapılan yer değişikliği ile incebarsakların son kısmının gıdalarla erken dönemde karşılaşması sağlanmış olur. Sindirilmemiş gıdalarla karşılaşan ince barsak mukozasından çok çeşitli hormonlar salgılanır. Hastalarda ki metabolik durumu düzelten hormonlar bu hormonlardır.