Tip 2 Diyabet Ameliyatı Nedir?

Günümüzde metabolik cerrahi alanında büyük gelişmeler olmuştur. Bu gelişmelerle birlikte tip 2 diyabet ameliyatı laparoskopik yani kapalı olarak yapılabilmektedir. Bu sayede ameliyat riskleri de azaltılmış olur. Ameliyattan sonra vücuttaki etkisiz insülin kullanılabilir hale gelir. Yine şeker hastalığının neden olduğu hastalıklar ameliyatla önlenebilir.

Tip 2 diyabet ameliyatı metabolik cerrahi veya diyabet cerrahisi olarak da bilinir. Bu ameliyat hastanın durumuna göre değişiklik gösterir. Bu ameliyatlar sadece tip 2 diyabet hastalarına uygulanmaktadır. Ameliyat geçirenlerin hastaların geri bildirimleri olumludur. Bu cerrahi yöntem ile birlikte diyabet hastalığı tamamen ortadan kaldırılır ve hasta sağlığına kavuşur.

Tip 2 Diyabet Hastalığı Nedir?

Diyabet hastalığı, vücudumuzda bulunan insülin eksikliğinden dolayı vücut sisteminin bozulması sonucu ortaya çıkan hastalıktır. Diyabet tedavisi sırasında insülin eksikliği dışarıdan desteklenecek ve vücuttaki denge sağlanacaktır. Şeker hastalığının cerrahi dışında kesin bir tedavisi yoktur. Tip 2 diyabet ameliyatı sonrası kalıcı olarak diyabetten kurtulacağınız anlamına gelmez. Bunun nedeni diyabet hastalığının tetikleyen birçok farklı genetik ve çevresel durumun bulunmasıdırDiyabet hastalarının %90’ı tip 2 diyabet hastasıdır. Tip 2 diyabet yetişkinlerde daha sık görülür. Obez hastalar, tip 2 diyabetli kişilerin %10’unu oluşturmaktadır.

tip 2 diyabet ameliyatı

Tip 2 Diyabet Hastalığı Belirtileri Nelerdir?

Diyabet teşhisi konmadan önce, şeker hastalığı semptomlarını kontrol etmek için vücudunuzu dinleyebilirsiniz.

• Sık sık idrar çıkma,
  • Ağızda kuruluk,
  • Sık sık su içme,
  • Açlık hissi,
  • Kuru ve kaşıntılı cilt yapısı,
  • Sürekli tekrarlayan enfeksiyonlar,
  • Eller ve ayaklarda uyuşmaların meydana gelmesi tip 2 diyabet hastalığının belirtileri olarak sıralanabilir.

Diyabet belirtileriniz olduğunu düşünüyorsanız en kısa zamanda bir uzmana görünmelisiniz. Erken teşhisin etkili tedavi için fırsat yarattığını unutmayın. Müşterilerimize sağlıklı ve mutlu günler dileriz.

Metabolik Cerrahi ve Tip 2 Diyabet

Tip 2 diyabet ameliyatı için hastanın tıbbi geçmişi, hastalığın yaygınlığı ve genel sağlık durumu gözden geçirilerek ameliyat kararı verilebilir. Metabolik cerrahi, tip 1 diyabetli kişiler için uygun değildir. Tip 2 diyabetli kişilerde ameliyat kararı bir uzman tarafından verilir. Muayene, hastalığın başlangıç ​​yaşı, kullanılan ilaçlar ve vücudun insülin rezervleri gibi birçok faktör dikkate alınarak yapılır. Cerrahi değerlendirmede en önemli faktör hastanın insülin rezervidir. Pankreasın insülin üretip üretmediğini, ameliyat yapılıp yapılamayacağı ve ameliyat yapılırsa hastalığın ne kadar düzeleceği araştırılarak belirlenir. Tip 2 diyabet, yavaş ve sinsi ilerleyen bir hastalık olarak bilinir. Çoğu hastada tanı anında orta ve yaygın damar hasarı saptanır. Her hastanın hikayesi farklı da olsa , tip 2 diyabetli hastaların insülin rezervi genellikle yaklaşık 10 yılda tükenmektedir. İnsülin rezervi tükendiğinde organ kaybı süreci başlar, Erken teşhis ve tedavi, ameliyattan iyi sonuç almak için çok önemlidir.

Tip 2 diyabet ameliyatı laparoskopik yani kapalı olarak yapılmaktadır. Karın üzerinde açılan küçük deliklerle yapılan ameliyattan sonra normal hayata dönüş oldukça hızlı ve kolaydır. Ameliyattan sonra hasta uzman tarafından hazırlanan beslenme planını uygulayarak normal aktivitelerine dönebilir. Sıvı beslenme ile başlayarak altı aylık sürenin sonunda düzenli beslenme devam edecektir. Tip 2 diyabet ameliyatı sonrası hastanın glukoz seviyesinin yanı sıra kolestrol, obezite, karaciğer  yağlanması ve iyileşmeyen yaralar gibi sorunlar da düzelme görülmektedir. Tip 2 diyabet cerrahisi sonrası sanılanın aksine ömür boyu ilaç ve vitamin takviyesine gerek yoktur.

Vitamin takviyeleri daha çok ilk ağır ağırlıklı olmak üzere ameliyattan sonraki bir yıl içerisinde kullanılır ve takviye olmadan normal beslenme alışkanlıklarına dönülebilir. Ameliyatın en olumlu yönlerinden biri, tip 2 diyabet hastalarının kullandığı ilaçlardan ve insilün şırıngalarından uzak bir hayat yaşamaktır. Hastaların %95’nde ameliyattan sonra ki aylarda tüm ilaçlar ve insülin bırakılmaktadır. Hasta ameliyattan önce aynı anda obez ise, insülin seviyelerinin normale dönebilmesi için bu kilo kaybından sonra yapılmalıdır. Ameliyattan sonra günlük egzersiz ve beslenme alışkanlığı iyi olan hastalarda insülin seviyeleri sabit şekilde kalır.

tip 2 diyabet ameliyatı

Kimler Tip 2 Diyabet Ameliyatı Olabilir?

Tip 2 diyabet ameliyatından yalnızca tip 2 diyabetli hastalar yararlanabilmektedir. Bununla birlikte tüm tip 2 diyabet hastaları da ameliyat olamaz. Şeker hastalığından ameliyatla kurtulmak isteyen kişilerinde belli kriterlere sahip olması gerekmektedir. Bu nedenle hastaların ilk olarak doktor tarafından muayene edilmesi gerekmektedir. Pankreas insülin üretmeye devam ederse bu kriterlerden biri karşılanmış olur. Şeker hastalığı çok fazla doku hasarına neden oluyorsa, bu durum hızlanıyor ve durdurulamıyorsa ameliyatın yapılması mümkün değildir. Bu testlerin çoğu fizik muayeneden sonra sonuçlandırılır.