Tip 2 Diyabet Hastalığı Tedavisi

Hastaya uygulanacak olan tip 2 diyabet hastalığı tedavisi hastalığın nasıl ilerlediğine ve hangi boyutta olduğuna göre değişiklik gösterir. Tedavi genellikle şu şekildedir; Şeker hastalığına göre uygun bir diyet programı, hastanın boy, kilo ve yaşam tarzına özel egzersiz programı ve insülin tedavisi uygulanabilir. Medikal tedavi yöntemlerinin hastaya yeterli gelmediği durumlarda cerrahi tedavi yöntemlerine başvurulur. Medikal tedavi yeterli görülürse cerrahi tedavi uygulanmayabilir. Genelde cerrahi tedavi gerektiren vakalar sıktır.

Tip 2 Diyabet Hastalığı Belirtileri Nelerdir?

Tip 2 diyabet hastalığı bazı durumlarda belirti göstermeyebilir. Durum böyle olduğunda hastalığın farkına varılmadığından dolayı tip 2 diyabet hastalığı tedavisi gecikebilir. Belirtiler kişinin yaşamsal faktörleri ve beslenme düzeni ile alakalı olarak farklılıklar gösterebilmektedir. Tip 2 diyabet hastalığının belirli belirtileri şu şekilde sıralanabilir;

• Aşırı yemek ve su tüketimi,
  • Halsizlik yorulma hissi,
  • Sık aralıklarla idrar,
  • Ağız kurulukları,
  • Mantar enfeksiyonları,
  • El ve ayaklarda uyuşmalar gibi belirtiler görülmektedir.

tip 2 diyabet hastalığı tedavisiTip 2 Diyabet Kimlerde Görülür?

Çağımızda en sık görünen hastalıklardan biri olan tip 2 diyabet hastalığı genel olarak 45 yaş ve üzeri ayrıca obezite hastalarında oldukça sık gözükmektedir. Düzensiz yaşam formuna sahip ve masa başı iş düzeninde çalışan kişilerde görülme olasılığı yüksektir. Hareketsiz bir yaşam formu dışında genetik faktörler de (anne veya baba) etkilidir. Çocuklar ve gençlerde görülen diyabet hastalığı genelde tip 1 diyabet hastalığıdır.

Tip 2 Diyabet Hatalığı Tedavisinde Cerrahi Seçeneği

Tip 2 diyabet çok yaygın bir hastalık olmasına rağmen tedavisi de zordur ve hastalık ilerledikçe daha kötü sonuçlara yol açabilir. Doğru beslenmeye, düzenli egzersize ve düzenli ilaçlara rağmen bazı durumlarda bu tedaviler yeterli olmamaktadır. Hastalık ilerledikçe kalp-damar hastalığı, felç, böbrek fonksiyon bozukluğu, el ayak ağız, görme kaybı gibi birçok sorun oluşmaya başlayabilir. Tip 2 diyabet hastalığı bu noktaya gelmeden önce cerrahi tedavi uygulanmakta ve hastaya kesin

Cerrahi Seçenek Neden Tercih Edilir?

Tip 2 diyabet hastalığı tedavisinde cerrahi seçenek seçimi oldukça önemlidir. Bunun nedeni medikal tedavi yöntemleri ve ilaç tedavilerinin hastalığı iyileştik yerine sadece hastalığı kontrol altında tutulmasına ve hastanın diyabetle yaşamaya alışmasına yardımcı olur. Ancak cerrahi tedavi kriterlerini karşılayan hastalara uygulanan cerrahi tedavi, tip 2 diyabet hastalığı tedavisinde kesin çözüm sağlar. Bununla birlikte cerrahi tedavi, tip 2 diyabet ile ilişkili diğer hastalıkların tedavisinde de etkilidir ve bu bağlamda hastaların daha uzun yaşamasını sağlar. Ayrıca birçok hastalığı da tedavi etmiştir.

tip 2 diyabet hastalığı tedavisi

Tip 2 Diyabet Hastalığı Tedavisi

Tedavi ilk aşamada diyabete uygun bir diyet programı ile başlamaktadır. Diyet programının yanı sıra hasta gerekli egzersiz programına dahil edilmektedir. Diyabet ile alakalı çeşitli haplar tercih edilir. Bu ilaçlar sayesinde vücutta insülin arttırma işlemi gerçekleştirilir. Tip 2 diyabet hastalığı tedavisi uygulanmayan hastada ilerleyen süreçlerde çok ciddi sağlık sorunları görülebilir. Tedavi sürecine uyum sağlamayan hastalarda koma durumu gerçekleşebilir. Bu hastalık aynı zamanda göz, böbrek ve çeşitli kalp hastalıklarına neden olmaktadır.

Gözde oluşabilecek körlük durumu görülen olumsuz etkiler arasındadır. Ayrıca kontrol altına alınamayan diyabet zorunlu diyalize neden olabilir. Vücuttaki kan şekeri oranının sürekli olarak yüksek olması durumunda damarlarda tıkanıklık , kalp krizi beyin kanamaları ve felç gibi durumlar görülmektedir. Diyabet ve obezite beraber seyredebilen hastalıklardır. Bu gibi durumlar yaşamamak için beslenme düzenine gerekli şekilde dikkat edilmeli ve sürekli olarak egzersizler yapılmalıdır. Verilen insülin tedavisi diyabet hastalığının gerilemesinde önemli rol oynamaktadır.

Tip 2 Diyabet Cerrahisi

Tip 2 diyabet cerrahisi sayesinde diyabet hastalığından kurtulmak mümkündür. Bu ameliyat uzman tarafından gerçekleştirilmesi gerekmektedir. İnce bağırsaklara yapılan müdahale sayesinde kan şekeri düzenlemesi başarılı şekilde gerçekleşmektedir. Mide hacmi küçültülerek de ameliyat işlemi gerçekleştirilmektedir. Gerekli diyet, egzersizlerin yapılması sonucunda başarıya ulaşılamayan hastalarda cerrahi ameliyat yöntemi gerçekleşebilmektedir. Bazı durumlarda ilaç tedavisi yetersiz kalmaktadır. Diyabet hastalığı ciddi sorunlara neden olduğu için ameliyat işlemi kesin çözüm olarak görülmektedir.

Tip 2 diyabet hastalığı tedavisi

Kimler Ameliyat Olabilir?

Ameliyat işlemi gerçekleştirilebilmesi için kininin diyabet türevinin tip 2 diyabet hastalığı tedavisi şeklinde gerçekleşir. Vücuttaki insülin direncinin ameliyat olabilmeye elverişli olması gerekmektedir. Ameliyat olabilmek için panktreasta ki insülin seviyesi ölçümlenir. Ayrıca hastanın VKİ (Vücut Kitle İndexi) ameliyat işlemine elverişli olması gerekmektedir. VKİ değeri 35 ve üzeri olan hastalar için cerrahi işlem tercih edilebilir. VKİ değeri 30 ve üzeri olan hastalar için de ameliyat onayı verilebilmektedir. Bu bağlamda kişinin ameliyatsız tedavi yöntemlerini denemiş olması gerekmektedir. Kişinin anestezi bazında problemler yaratacak bir duruma sahip olmaması gerekmektedir. Aynı zamanda diyabet hastalığının ilerlemiş olması gerekmektedir.