Tüp Mide Ameliyatı Nedir?

Obezite cerrahi alanında obez hastalara kilo verdirmek amacıyla uygulanan tüp mide ameliyatı, en sık uygulanan cerrahi tedavi yöntemlerindendir. Ameliyat olmayı düşünen obez hastaların çoğunluğu tüp mide ameliyatı nedir?, tüp mide ameliyatı şartları nelerdir? gibi önemli soruların yanıtlarını araştırıyor. Mide küçültme ameliyatı olarak da bilinen tüp mide ameliyatı tıp literatüründe sleeve gastrektomi olarak adlandırılır. Sleeve gastrektomi ameliyatı, midenin cerrahi bir işlem ile tüpü andıran boru haline getirilmesidir. Kapalı yöntemle yapılan cerrahi müdahalede midenin % 80’lik kısmı çıkarılmaktadır.

Obezite Cerrahi: Tüp Mide Ameliyatı Nedir?

En popüler kilo verme ameliyatı olan tüp mide ameliyatı nedir? sorusu hem obez hastalar hem de obez hasta yakınları tarafından merak edilmektedir. Cerrahi teknik ile midenin büyük bir kısmının çıkarılması işlemi tüp mide ameliyatı olarak tanımlanır. Birçok hasta tüp mide ameliyatında mideye tüp yerleştirildiğini zannetse de cerrahi operasyon sürecinde herhangi bir yabancı cisim yerleştirilmemektedir.

Tüp Mide Ameliyatı Nedir

Tüp Mide Ameliyatı Nedir? Tüp Mide Ameliyatı Kimlere Uygulanır?

Obezite cerrahi içerisinde yer alan tüp mide ameliyatı; diyet, egzersiz ve ilaç tedavisine rağmen kilo veremeyen hastalara uygulanmaktadır. Çoğunlukla morbid obezite tedavisinde tüp mide ameliyatından yararlanılır. Ayrıca morbid obezite haricinde başka rahatsızlıkları bulunan hastalara da tüp mide ameliyatı operasyonu yapılır. Hastanın cerrahi operasyona uygun olup olmadığı alanında uzman hekimin yaptığı muayene sonrası hastaya yapılan tetkiklerin sonucuna bağlı olarak hekim tarafından karar verilmektedir.

Hangi Yaş Grupları Tüp Mide Ameliyatı Olabilir?

Tüp mide ameliyatı olabilecek yaş gurubu ortalaması 18 ile 65 olarak kabul edilmektedir. Bu ameliyatın gerçekleştirilebilmesi için Dünya Sağlık Örgütünün belirlediği Kitle İndeksinin 35 ve ya daha üst bir değerde olması gerekmektedir. 18 yaşından küçük kişilerde tüp mide ameliyatı işlemi gerçekleştirilebilmesi için ebeveyn onayı olmak zorundadır. 65 yaş üzeri bireylerin ameliyat olması için gerekli sağlık durumu değerlendirmeye alındıktan sonra ameliyat işlemi gerçekleşebilir.

Tüp Mide Ameliyatı Nedir

Mide Küçültme Ameliyatı Ne Kadar Sürer?

Mide küçültme ameliyatı ortalama olarak 45 dakika ile 1,5 saat arasında gerçekleşmektedir. Ancak mide küçültme ameliyatı süresini etkileyen bazı faktörler bulunmaktadır. Hastanın vücut yapısı, ekimin tecrübesine bağlı olarak ameliyat süresi değişkenlik gösterebilir.

Mide Küçültme Ameliyatı Sonrası Ağrı ve Sızı Olur Mu?

Tüp mide ameliyatı sonrasında karın kasları ve karın zarları kesilmediği için ciddi ağrılar ile karşılaşılmaz. Ameliyat sonrası hastalara ağrı kesici ilaçlar verilmektedir. Operasyon sonrası hastalar, ameliyat oldukları günün akşamı yürüyebilir ve genellikle hastaların 2. gün sonunda ağrıları daha da azalmaktadır.

Tüp Mide Ameliyatı Nedir

Tüp Mide Ameliyatı Sonrası İz Kalır Mı?

Tüp mide ameliyatı operasyonu kapalı yöntemle yapılmaktadır. Bu yüzden hastanın karın bölgesinde sadece ufak kesikler şeklinde izler kalmaktadır. Bu çizgiler hasta karın bölgesi yapısına göre birkaç ay içerisinde görünmez hale gelir.

Mide Küçültme Ameliyatı Sonrası Nelere Dikkat Edilmeli?

Tüp mide ameliyatı sonrası hastanın düzenli olarak kilo vermesi ve kilosunu koruyabilmesi için dengeli ve yeterli beslenmesi, spor yapması gerekmektedir. Hasta, ameliyat ardından verilen diyet programına uymalı, vitamin ve mineral almaya özen gösterilmelidir.

Tüp Mide Ameliyatı Nedir?