Tip 2 Diyabet Nedenleri Nelerdir?

Tip 2 diyabet hastalığı özellikle 40 yaş ve üzeri kişilerde en sık görülen diyabet türüdür. Tüm diyabetlerin %90’ı tip 2 diyabettir. Kan şekeri düzeyinin aşırı yükselmesine neden olan bir metabolizma hastalığıdır. Tip 2 diyabet nedenleri ve tip 2 diyabet belirtileri hem hastalar hem de hasta yakınları tarafından merak edilmektedir. Tip 2 diyabetin neden oluştuğu kesin olarak bilinmemekle birlikte genetik yatkınlık, obezite, fiziksel hareketsizlik gibi durumlar hastalığı tetikleyen etkenler arasındadır.

Tip 2 Diyabet Nedir?

Halk arasında şeker hatalığı olarak da bilinen tip 2 diyabet, kandaki şeker düzeyinin yükselmesine sebep olan kronik bir hastalıktır. Kan şekerinin yükselmesi birçok hastalığa da davetiye çıkarabilir. Sayısı günden güne artan diyabet hastalığında erken tanı ve tedavi oldukça önemlidir. Bu sebeple hastaların tip 2 diyabet belirtilerini fark etmesi durumunda vakit kaybetmeden hekime danışması ve gerekli tetkiklerin yapılması ardından tedavi sürecinin başlaması gerekmektedir.

tip 2 diyabet nedenleri

Tip 2 Diyabet Nedenleri

Şeker hastalığı bulunan birçok hasta tip 2 diyabet nedenleri ve belirtilerini merak etmektedir. Hastalığın neden ortaya çıktığı kesin olarak bilinmiyor. Ancak yapılan birçok araştırmaya göre bu hastalığın oluşmasında genetik faktörler ve çevresel etkenler yer almaktadır. Aile içerisinde tip 2 diyabete yakalanmış kişiler var ise bu kişilerin genetik bağlarında diyabet hastalığı görülme ihtimalleri oldukça yüksektir.

Kişinin gereğinden fazla kiloya sahip olması diyabet hastalığını tetikleyici unsurlarından biridir. Ayrıca ileri yaş ve hareketsiz yaşam formu içerisinde olan insanlar bu hastalığa sık şekilde yakalanmaktadır. Aşırı stres durumu da tip 2 diyabet nedenleri arasında gösterilmektedir. Kadınlarda gebelik ile alakalı olarak şeker hastalığı riski de bulunmaktadır. Hamilelik süresince hamilelik şekeri gelişimi veya normalden yüksek kilolarda bir bebek dünyaya getirmek gibi etkenlerde şeker hastalığını tetikleyici unsurlar arasında yer almaktadır.

Tip 2 Diyabet Nedenleri

Tip 2 Diyabet Diyeti

Diyabet hastalığına yakalanmış kişilerin beslenme konusunda dikkatli davranmaları oldukça önemlidir. Hastaların tükettiği besinlere dikkat etmesi kan şekeri kontrolü için mutlaka yapılmalıdır. Tip 2 diyabet hastalarının dengeli ve düzenli beslenmesi gerekir. Çeşitli insülin takviyesi alan kişiler besinleri ve karbonhidrat değerlerini kontrol ederek gerekli takviyeleri almalıdır. Ayrıca hastaların trans yağ ve margarin gibi ağır gıdaları tüketmemesi, bu tip ağır gıdalardan kaçınması gerekir.

Beslenme düzeni diyabet ameliyatında 3 ana öğünde gerçekleşmektedir. Zaman zaman doktor kontrolünde bu öğünlere ara öğünler dahil olmaktadır. Tabi buradaki temel sebep vücuda gerekli aralıklar ile takviyeler yapmaktır. Ara öğünlerin tüketilmesi durumunda ana öğünlerde besin azaltma durumu gerçekleşebilir. Yoğurt ve ayran gibi protein değerleri açısından zengin gıdalar tüketilmelidir. Beyaz ekmek ve pirinç yerine kepekli ekmek ve bulgur gibi glisemik değerleri açısından düşük gıdalarda tercih edilebilir.

Tip 2 Diyabet Belirtileri

Tip 2 Diyabet Belirtileri Nelerdir?

Tip 2 diyabet belirtileri arasında birçok faktör bulunmaktadır. Ancak bazı durumlarda hastada hiç belirti de görülmeyebilir. Rastlantısal olarak tip 2 diyabet hastalığı görülen kişilerin sayısı oldukça fazladır. Fazlaca su içme isteği, aşırı yemek tüketimi ve iştahsızlık, ağız kuruluğu, halsizlik gibi semptomlar tip 2 diyabet belirtileri arasında yer alır. Bunların yanında sık idrar durumu, gözlerde bulanıklık gibi durumlar da tip 2 diyabet belirtileri arasında bulunmaktadır. Tip2 diyabet belirtilerini şu şekilde sıralayabiliriz;

• Özellikle geceleri sık idrara çıkma,
  • Aşırı yemek yeme ve acıkma hissi,
  • Sürekli halsiz ve yorgun hissetme,
  • Kesik ve yaraların normalden daha yavaş iyileşmesi,
  • Çeşitli görme sorunları, net görememe,
  • Cinsel organlarda kaşınma,
  • Açıklanmayan kilo kaybı ve kasların erimesi gibi semptomlar tip 2 diyabet belirtileri arasında yer almaktadır.

Tip 2 Diyabet Diğer Organlara Zarar Verir Mi?

Tip 2 diyabet hastalığının erken teşhis edilmesi tedavi süreci ve hastalığın diğer organlara zarar vermesinin önüne geçilebilmesi için oldukça önemlidir. Hastalığın erken teşhis edilmesi durumunda diğer organlara zarar verme durumu görülmez. Ancak hastalığın teşhisinde geç kalınması veya kan şekeri yükselmesinin hasta tarafından ciddiye alınmadığı durumlarda çeşitli organ hasarları ile karşılaşılabilir. Bu hasarların en temel noktaları böbrekler, göz ve kalp damar hastalıklarıdır. Bu durumların varlığının anlaşılabilmesi için böbrek testleri, idrarda protein miktarı ve göz dibi muayenesi aynı zamanda hastaya EKG testlerinin de yapılması gerekmektedir.