Tip 2 Diyabet ve Fiziksel Aktiviteler

Tip 2 diyabet ve fiziksel aktiviteler arasındaki ilişki insan sağlığını olumlu yönde etki etmesi sebebiyle bilinir. Fiziksel aktivitelerin düzenli olarak uygulanması gerekir. Bu sayede kişinin yaşam kalitesini yükseltir. Aynı zamanda vücuttaki şeker kontrolünü iyileştirmede faydaları bulunmaktadır

Gün içerisinde aktif olmak, çeşitli hastalıkların oluşmasındaki risk unsurlarını ortadan kaldırır. Başta obezite olmak üzere diyabetin ileri seviyelerinde dolaşım sorunlarına sebep olabilir. Fazla kilolar ve diyabet birbirleri ile alakalı unsurlar olduğu gözlemlenmiştir Bu nedenle hastalarda tip 2 diyabet gelişimi erken dönemde önlenebilir.

Aerobik egzersizler, büyük kas kitlelerinin tekrarlanan hareketlerini içermektedir. Bisiklet kullanımı, yürüyüş ve yüzme gibi durumlar aerobik enerji üreten aktivitelerdir. Kuvvet ağırlıkları, serbest ağırlıklar, estetik bantlar bu egzersiz sınıfına dahil edilebilir.

Fiziksel Aktivitelerin Faydaları Nelerdir?

Diyabet hastalığında yaşlılar ve yetişkinler için belirli fiziksel aktiviteler öne çıkmaktadır. Estetik denge egzersizleri bunlardan biridir. Denge eğitimi, yürümeyi kolaylaştıran ve düşme riskini en aza indiren egzersizler arasındadır. Yoga ve benzeri eylemler vücut kompozisyonlarında iyileşmeyi teşvik etmektedir. Bu çalışmaların faydalı olabilmesi için yüksek kalitede ve düzenli olarak çalışmalar yapılmalıdır.

Egzersizler, kan şekeri düzenlenmesinde etkili bir rol oynamaktadır. Tip 2 diyabet hastalığı kişinin kan değerlerine bağlı olarak teşhis edilir. Tahlillerin sonucunda fazla miktarda glikoz bulunması tehlikeli bir durumdur. Hastaların vücutlarında glikoz düzeyini işleme amacıyla yeterli insülin üretilemez. Gerekli seviyede insülin olmadığı için vücudun diğer bölgeleri tarafından kullanılamaz.

Diyabet hastalığı sonucunda kalp problemleri ile karşılaşılabilmektedir. Egzersizler ile bu tarz hastalıkların önüne geçilebilme olasılığı yüksektir. Önüne geçilmezse diyabetli kişilerde kalp krizi ve felç gibi riskli durumlar meydana gelebilir. Egzersizler kalbinizin sağlıklı şekilde çalışmasına yardımcı olur. Bu tarz bedensel aktiviteler aynı zamanda kolestrol seviyesinin takibi ve kanınızın atardamarlarınızdan kolayca geçmesini sağlayabilir.

Egzersizlerin faydaları bunlarla sınırlı değildir. Düzenli şekilde spor faaliyetlerini yerine getiren hastaların düşük kan basıncı, güçlü kemikler, daha iyi uyku ve stres yönetimi gibi durumlarda faydaları görülmektedir. Ancak diyabet hastalığının teşhisinin ardından yapılan egzersizler kanınızdaki mevcut glikozu azaltabilir. Egzersiz boyunca kaslarınız, insüline gerek duymadan glikoz kullanabilirler. Egzersiz yapıldığı zaman gerekli glikozu kaslarınız almaktadır.

Tip 2 diyabet hastalığı teşhisi konulan birçok kişi genelde aşırı kilolu hastalardan oluşmaktadır. Bu kişilere önerilen spor programları genelde yıldırıcı sonuçlar doğurabilir. Egzersiz programına başlamanız durumunda doktorunuz tarafından çeşitli tavsiyeler alabilirsiniz. Öncesinde yoğun bir egzersiz temponuz yok ise egzersizleri kademeli olarak arttırarak sağlıklı bir yol izlemiş olacaksınız.

Egzersiz sırasında bol su tüketimi kan şekeri için olumlu sonuçlar doğurmaktadır. Egzersizden önce ve sonra kan şekerinizi ölçümlemeniz gerekmektedir.

Tip 2 Diyabet ve Fiziksel Aktiviteler

Aerobik Egzersizler Nelerdir?

Haftanın belirli günlerinde günlük 30 dakikalık kardiyo egzersizleri sizlere büyük faydalar sağlayacaktır. İlk başlarda egzersizinizin süresini daha kısa tutabilirsiniz. Dans, koşu, yürüme, basketbol, bisiklet ve yüzme gibi eylemler aerobik egzersiz sınıfına girmektedir.

Diyabet tedavisi devam eden kişilerin alanında uzman doktor kontrolü ile beraber süreci yürütmelidir. Zaman içerisinde egzersizlerin yoğunluğunu arttırarak devam ettirmeniz sizlere fayda sağlayacaktır. Egzersizleri eğlenceli hale getirmeniz, sizlerin aktiviteler boyunca daha rahat ve konforlu bir spor deneyimi yaşayabilmenize yardımcı olur.

Esneklik Antremanı

Esneklik antremanları kaslarınız ve eklemlerinizi geliştirmenizde fayda sağlayan bir antreman türüdür. Egzersizlerden önce ve sonra esneklik egzersizleri yapmanız kaslarınızı gevşetir ve rahatlatır. Böylelikle kan dolaşımı olumlu yönde etkilenerek kişinin genel sağlık durumunda da iyileşme gözlemlenir.

Kuvvet Antremanları

Kuvvet antremanları, yağsız ve sıkı kas yapısı yaratmanızda yardımcı olur. Aerobik antremanlarınıza ek olarak kuvvet antremanlarını da ekleyebilirsiniz. Ayrıca bu antreman türü, kemik yapınızın gelişmesinde önemli rol oynayacaktır. Fazla yağların kasa çevrilmesi halinde tip 2 diyabet hastalığı belirtileri için önemli rol oynamaktadır.

Kas yapısı glikozu fazlaca kullanır bu sebepten ötürü kaslarınızı ne kadar kullanırsanız kan şekeri seviyeniz de kontrol edilebilir düzeyde olacaktır. Ağırlık çalışması gerçekleştirirken kendi vücut ağırlığınızı kullanabilirsiniz. Diğer ağırlık ekipmanlarını kullanıyorsanız bu ekipmanların kullanım aşamalarını dikkatlice öğrenmeniz gerekmektedir.

Günlük yaşamınızı olumlu yönde etkileyecek olan bu egzersiz ve türevleri sayesinde kendinizi zinde hissedeceksiniz. Diyabet hastalarına tedavi süreci açısından fayda sağlaması açısından egzersizler önemli ölçüde hastalığınızın ilerlemesinin önüne geçebilmektedir. Bu tarz girişimlerden önce mutlaka doktorunuza danışmanız gerekmektedir. Tip 2 diyabet hastaları gerekli egzersizleri yerine getiriyorken aynı zamanda dikkatli beslenmelidirler. Diyabet rahatsızlığı ve beslenme ilişkisiyle ilgili bilgi edinmek için bizlerle iletişime geçebilirsiniz. Sağlıklı günler dileriz…