Tip 2 Diyabet ve Obezite

Vücuttaki yağ oranının fazla olması sebebi ile oluşan obezite insan yaşantısını ciddi şekilde etkilemektedir. Tip 2 diyabet ve obezite hastalığı belirli durumlarda birlikte görülebilirler. Obeziteyi tetiklemekte olan birçok faktör bulunmaktadır. Çevresel faktörler, düzensiz besin alınması, çeşitli ilaçların kullanımı gibi nedenler tip 2 diyabet ve obezite oluşumuna neden olan faktörler arasında yer almaktadır.

Obezitenin Neden Olduğu Hastalıklar Nelerdir?

Estetik kaygıların yanı sıra obezite hastalığı kişinin gündelik ve sosyal yaşantısını olumsuz etkilemektedir. Hazır gıdaların tüketilmesi, hızlı yemek yeme gibi durumlar obezite sorunlarına yol açmaktadır. Ayrıca fazla kiloların oluşması Tip 2 diyabet hatalığını tetikleyen en önemli faktörlerden bir tanesidir.

Obezite tip 2 diyabetin yanında hipertansiyon, kalp hastalıkları, damar tıkanıklığı, safra kesesi taşları, uyku apnesi gibi hastalıkları beraberinde getirmektedir. Sağlık sorunlarının yanı sıra depresyon ve sosyal eksiklikler kişinin psikolojik durumunu önemli ölçüde etkiler.

Tip 2 Diyabet ve Obezite İlişkisi

Obezite hastalığına bağlı olarak oluşan diyabet problemleri ele alındığında karın ve bel bölgesinde yağ oranının artması sonucu diyabet riski de artmaktadır. Tip 2 diyabet hastalığına yakalanan kişilerin %80’lik kısmı obezite hastası kişilerden oluşmaktadır. İnsülin direncine neden olan obezite diyabet oluşumunda önemli bir rol oynamaktadır. Obezite aynı zamanda diyabet tedavisi ve kan şekeri kontrolünü olumsuz yönde etkilemektedir.

Tip 2 diyabet ve obezite ilişkisi düşünüldüğünde erken alınabilecek önlemler olumlu sonuçlar doğurmaktadır. Obezite ve diyabet, hipertansiyon gibi hastalıklar beraber düşünüldüğünde tedavisi zorlaşmaktadır. Egzersiz ve diyet tedavisinin yanı sıra obezitenin oluşumunu engellemek daha önemli bir unsurdur.

Çocukların beslenme durumlarına dikkat edilmemesi obeziteyi tetikler. Genetik faktörlerin de obezite oluşumunu büyük ölçüde etkilediği görülmektedir. Aile içerisinde obezite hastalığı seyreden kişilerin, çocukların beslenme düzenlerine dikkat etmeleri gerekir. Çocuklarda bulunan adipöz doku kütlesindeki artma durumu obeziteyi tetikleyen unsurların başında gelir. Bu kütle oranı obezite hastalarında normal bireylere göre 5 kat daha fazladır.

Beslenme ve Obezite İlişkisi

Kötü ve kontrolsüz beslenme, hareketsiz bir yaşamın tercih edilmesi gibi unsurlar obezite oluşuma neden olmaktadır. Fazla kiloların oluşturabileceği sağlık problemlerini ortadan kaldırmak için bireyin dikkat etmesi gereken unsurlara kontrollü bir şekilde uyulması gerekmektedir. Üstünkörü diyet ve spor programı oluşturmak sağlığınız açısından büyük risk oluşturmaktadır. Bu işlemleri gerçekleştirmeden önce uzman kontrolünden geçmeniz gerekmektedir. Obezite, tedavisi mümkün bir hastalıktır.

Bu hastalık ile mücadele eden bir kişinin ek olarak şeker hastalığına yakalanması tedavi imkanlarını zorlaştırmaktadır. Erken teşhis ve tedavi yöntemleri hastalığın ilerlemesinde ve tip 2 diyabet, kalp hastalıklarına yakalanma oranlarını önemli ölçüde düşürmektedir. Tip 2 diyabet ve obezite hastalığı muhakkak tedavi edilmelidir. Zaman ve ilerleme oranları göz önünde bulundurulduğunda bu iki hastalığın beraber tedavi edilmesi gerekir. Dünya üzerinde salgın haline gelen bu iki hastalık tedavi edilmeme durumumda ağır ve ölümcül sonuçlara sebep olmaktadır.

Obezite ve Diyabet Açısından Risk Oluşturacak Faktörler Şunlardır;

• Aile bireyleri içerisinde obezite ve tip 2 diyabet hastalıkları bulunması.
  • Üst karın bölgesinin geniş gözükmesi (Erkeklerde>92cm, Kadınlarda>88)
  • Şekerli ve tatlılara aşırı düşkünlük durumu
  • Yüksek tansiyon ve kalp hastalıkları
  • Hareketsiz bir yaşantı

Beraber Seyreden Tip 2 Diyabet Ve Obezite Tedavisi

Obezite ve diyabet hastasıysanız kesinlikle erken tedaviye başlamanız gerekmektedir. Tedavi sürecinde mümkün olduğunca erken ve hızlı şekilde hareket edilmelidir. Tedavi sürecinde cerrahi yöntemler kullanılması mümkündür. Tüp mide ameliyatı ve gastrik bypass ameliyatları tip 2 diyabet ve obezite tedavileri için kullanılan ameliyatlardan bazılarıdır. Tedavi işlemi gerçekleşmiş olsa bile tedavi sürecinden sonraki süreçlerde beslenme ve egzersiz durumlarına dikkat edilmelidir.