Tüp Mide Ameliyatı 1 Ayda Kaç Kilo Verilir ?

Obezite hastalığı kişinin sosyal ve yaşamsal faaliyetlerini etkilemektedir. Gündelik yaşamında kişinin belirli hareketleri yapmasına engel olan obezite, kilo fazlalığı yanında bir çok hastalığı da beraberinde getirmektedir. Diyabet ve nefes darlığı gibi sağlık sorunlarını ve kişinin sosyal yaşamını etkileyen bu hastalık hakkındaki yazımızda Tüp Mide Ameliyatı 1 Ayda Kaç Kilo Verilir? konusunu inceleyeceğiz.

Kalp – damar işleyişi açısından çeşitli sağlık problemlerine sebep olmaktadır. İleri seviyelerde izlendiği kişilerde kalp krizi ihtimali söz konusudur. Aynı zamanda eklem fonksiyonlarında fazla kilo nedeniyle gerileme yaşanabilir. Dolayısıyla hastalar günlük aktivitelerini bağımsız olarak yerine getiremez. Bu noktada mide küçültme operasyonlarının fayda sağladığı kaydedilmiştir.

İnsan yaşamının kalitesinin düşüren obezite ile mücadele anlamında bazı cerrahi yöntemler bulunur. Bunlardan biri olan tüp mide tekniği, kilo verme engeli yaşayan insanlar için kullanılmaktadır. Kişinin hayatını olumsuz yönde etkileyen bu hastalık etkisiyle hastalar arasında değişkenlik göstermektedir. Operasyon sonrasında belirli beslenme kurallarına uyan insanlar 40 kiloya yakın kilo kaybedebilmeleri mümkündür.

Tüp Mide Ameliyatı Sonrası İlk Ay Kaç Kilo Verilir ?

Tüp mide ameliyatı ertesinde kilo kaybı bireyin fizyolojik özelliklerine göre değişir. 10 ile 20 kilo arasında kilo kaybı yaşanması olasıdır. İlk dört hafta, kilo vermek açısından en verimli dönem olarak kaydedilir. Bu süreçte hasta diyetine önem göstermesi gerekmektedir. Ameliyat verimliliği ve kişisel sağlığınız açısından doktorunuz tarafından verilen talimatlara uymanız gerekmektedir.

Verilen diyet programına uymayan kişiler çeşitli sağlık sorunları ile karşılaşabilir. Ek olarak istenilen seviyede kilo kaybı yaşanmaması gibi durumlar yaşanabilmektedir. Kilo kontrolünün yanı sıra obezite nedeniyle ortaya çıkan hastalıkların olumsuz etkilerinde iyileşme görülür. Uzun dönemde vücudun temel işleyişlerinde de düzelme yaşandığı gözlemlenir.

Operasyon sonrasında hastanın sağlık koşullarına göre belli bir kilo seviyesi hedeflenir. Beslenme alışkanlıkları ve spor aktiviteleri ile desteklenmelidir. Kişinin ihtiyaçları doğrultusunda ilerleyen mide küçültme uygulaması sonrasında metabolizma sağlığında iyileşme gözlemlenir. Düzenli olarak uzman hekim tarafından gerekli kontroller gerçekleştirilmesi önemlidir.

Tüp Mide Ameliyatı 1 Ayda Kaç Kilo Verilir?

Tüp Mide Ameliyatı Sonrası Kaç Kilo Verilir ?

Tüp mide ameliyatı gerçekleştikten sonra zaman içerisinde kilo kaybı yaşanmaya başlamaktadır. Kilo verme süreci 1. 2. Ve 3. ay olarak takip edilir. Aynı zamanda hastanın metabolizması ve sağlık durumu göz önüne alınır. Kilo verme süreci kapsamında üç ay sonrasında 40 kilo kadar vermek mümkündür. İyileşme süreci ertesinde kilo verme işlemi devam edebilir. 6 ay sonra 50 kilo vermekte mümkündür. Bu hastanın kişisel programı ile alakalıdır.

Mide küçültme ameliyatı sonrası ilk 3 gün, kişinin hastanede gözetim altında kalması gerekmektedir. Ameliyat sonrası hastanın ayağa kalkabilmesi mümkündür. 3 gün sonrasında taburcu olma işlemi gerçekleşebilir. Belirttiğimiz süreler cerrahların hasta prensipleri ile alakalı olarak değişiklik gösterebilmektedir. Kapalı cerrahi tekniklerle işlemler gerçekleştirilir. Böylelikle bireyler günlük eylemlerine kısa süre içerisinde geri dönebilirler.

Ani gelişen çeşitli durumlara göre hastanın kontrol altında tutulma süresi uzatılabilir. Tüp mide yöntemiyle mide küçültme ameliyatı yapılan kişiler daha erken taburcu edilebilir. Ancak birtakım beklenmeyen durumlarda hastane ortamında daha uzun süre kalınabilir. Alanında uzman hekim tarafından kişinin genel sağlık taraması gerçekleştirilmelidir. Elde edilen sonuçlar dahilinde beklenmedik bir durumla karşılaşıldığı takdirde tedavisi devam edebilir.

Tüp Mide Ameliyatı Sonrasında Kilo Alınır Mı ?

Tüp mide ameliyatı işlemi gerçekleşen hastalar ameliyat sonrası kilo alabilmektedirler. Bu doğrultuda hastanın beslenme düzenine dikkat etmesi gerekmektedir. İlk 6 aylık süreç oldukça önemlidir. Dikkatli ve düzensiz yapılan hareketler sonucunda dikişler zarar görebilir.

Beslenme uzmanı ile beraber operasyon sonrası süreç devam etmektedir. Gün içerisindeki öğünlerde tüketilen besinler, hekim eşliğinde karar verilir.  Kilo kaybı ve devamlılığını sağlamak büyük ölçüde hastaya bağlıdır. Tüketilen gıdaların yanı sıra düzenli olarak hareket edilmesi önerilir. Aktif olarak spor yapmak, kilo kontrolü açısından oldukça etkili bir yöntemdir.

Operasyon ertesi hastanın bol bol sıvı tüketmesi iyileşme açısından olumlu yönde etki eder. Karbonhidrat içerikli ürünler, vücudun yağ oluşumunu tetiklemektedir. Aynı zamanda açlık halinin sıklaşmasına neden olur. Gazlı içecekler ve şekerli gıdalar da oldukça tedavi sonrası için tehlikelidir. Alkol ve kafein içerikli ürünlerden de uzak durulması gerekir.

Konu hakkında detaylı bilgiler edinmek için Kimler Obezite Ameliyatı Olabilir ? yazımızı okuyabilir veya diğer blog yazılarımıza göz atabilirsiniz.