Kimler Obezite Ameliyatı Olabilir?

Fazla kilolarından kurtulmak isteyen kişilerin başvurduğu obezite cerrahisinde en çok merak edilen kimler obezite ameliyatı olabilir? Sorusudur. Hastanın obezite cerrahisinden yararlanabilmesi için bazı şartları taşıması gerekmektedir. Vücutta sağlığı bozacak ölçüde aşırı yağ birikmesi obezite olarak tanımlanmaktadır. Obezitenin oluşmasında, aşırı ve yanlış beslenme, hormonal etkiler, hareketsiz yaşam ya da genetik faktörler sebep olabilir. Günümüzde obez hastaların sayısı gittikçe artmaktadır. Bu sebeple aşırı şişman birçok kişi kimler obezite ameliyatı olabilir? sorusunu hekimlere sormaktadır.

Kimler Obezite Ameliyatı Olabilir

Obezite Ameliyatı: Kimler Obezite Ameliyatı Olabilir?

Obezite ameliyatı ile mide yapısının %75 ile %80 oranında küçültülerek ameliyat sonrası dönemde minimum miktarda besin alınmasıyla tokluk hissi yaratılması sağlanmaktadır. Bu yöntem ile dengeli bir şekilde kilo verilir. Açlık hissi yaratan Ghrelin hormunu ameliyat ile azaltılır ve hasta bu sayede dengeli bir şekilde kilo verebilir. Kesilen ve küçültülen bu mide yapısının tüp görünümü alması açısından bu ameliyata aynı zamanda tüp mide ameliyatı olarak da bilinmektedir. Hastanın obezite ameliyatı olabilmesi için şu şartları taşıması gerekmektedir.

Kimler Obezite Ameliyatı Olabilir

Kimler Obezite Ameliyatı Olabilir?

• Ameliyatın gerçekleştirilebilmesi için vücut kitle indeksinin 35 ve üzeri rakamlarda kabul edilmesi gerekir. Dünya sağlık örgütünün belirlediği bu rakam 2. Seviye obezite hastalığı olarak kabul edilmektedir.
  • Ameliyat öncesinde hastanın kan değerleri kontrol edilmektedir. Bunun yanında çeşitli check-up işlemleri uygulanmaktadır.
  • Aynı zamanda solunum fonksiyon testi yapılması gerekmektedir. Bu ve buna benzer işlemler dışında karaciğer yağ oranı ve anestezi ile alakalı problemlerin yaşanma ihtimallerinin ortadan kaldırılması gerekmektedir.
  • Karaciğerin gereğinden fazla yağlı olması mide ameliyatını zorlaştıran durumlardandır. Uzman Cerrahın mide içerisinde yeteri şekilde rahat çalışabilmesi için karaciğer yağ oranı normal seviyelerde olmalıdır. Yağ oranı yüksek olan bireyin ameliyatı zorlaştırması olasıdır.
  • Mide üst bölgesinde yaralanma ve kaçak oluşması risklerine karşılık yağlanmayı önlemek adına uzmanınızın ameliyat öncesi süreçte uyguladığı diyeti tam anlamıyla yerine getirmek zorundasınız.
  • Gerekli diyeti yerine getirmeyen hastalar için ameliyat işlemi erteleme gibi sonuçlar ortaya çıkabilir. Bu tür durumları karşılayan kişiler obezite ameliyatı olabilir.

Kimler Obezite Ameliyatı Olabilir

Obezite Ameliyatı Yaş Kısıtlaması Var Mı?

Belirli yaş aralıklarında olan kişiler diğer şartları da sağlıyorsa obezite ameliyatı olabilir. Beklentileri karşılayan 18 ve 65 yaş arası hastalar ameliyat olabilirler. 18 yaşını geçmemiş hastalar için veli izni gerekmektedir. Anne ve babası hayatta olmayan kişiler için resmi veli izni istenmektedir. 65 yaşını aşmış kişiler de ameliyat olabilmektedir. Fakat bu aşamada detaylı araştırmalar yapılmaktadır. Yine gerekli kontroller yapıldıktan sonra ameliyat onayı verilebilir.

Obezite Ameliyatında kullanılacak Yönteme Nasıl Karar Verilir?

Obez olan hastalar, kimler obezite ameliyatı olabilir? sorusunun yanı sıra obezite ameliyatında kullanılacak yöntemlere nasıl karar verildiğini de merak ediyor. Obezite cerrahisinde hangi yöntemin kullanılacağına hastanın yaşı, kronik hastalıklarının olup olmaması, beden kitle endeksine bakılarak karar verilmektedir. Hastaya uygun obezite ameliyatı yöntemine karar verilirken tek bir kritere değil birçok kritere göre hastanın muayene edilmesi sonrasında karar verilir.