Kan Şekeri Nasıl Düşürülür?

Şeker hastalığı çağımızın en yaygın hastalıklarından biridir. Kişilerin yaşamını olumsuz etkileyen bu hastalık ciddiye alınmadığı takdirde olumsuz etkiler doğurabilir. Kan şekeri nasıl düşürülür sorusu şeker hastaları ve yakın çevresi tarafından araştırılması gereken bir sorudur. Kan şekeri düşmesi sonucunda önlem alınmazsa ciddi sonuçlar meydana gelebilir. Bu sonuçlar arasında kişilerde böbrek ve kalp rahatsızlıkları görülebilmektedir. Ayrıca çeşitli göz ve ayak problemlerine yol açabilmesi ile popüler hale gelmiş bir hastalık türüdür.

Şeker Hastalığı Nedir?

Diyabet hastalığı görüldüğünde insülin hormonu eksikliği oluşması durumunda veya gerekli dokular tarafından kullanılamadığı durumlarda hücre içerisine aktarım yapılamaz. Bu durum kan şekeri oranının birikmesine yani hiperglisemi hastalığı durumuna yol açabilir. Kan şekeri yükselmesi sonucu meydana gelen bu hastalık diyabet diyeti ve çeşitli ilaçlar ile önlenebilir. Eğer kontrol altına alınırsa oluşabilecek komplikasyonlardan kurtulmuş olursunuz.

Diyabet hastalığında sağlıklı beslenme unsuru çok önemlidir. Sağlıklı beslenme ve egzersiz programlarını yerine getiren hastaların şeker hastalığından kurtulmaları mümkündür. Karbonhidrat ve fazla yağlı besinlerin kontrollü olarak tüketilmesi hastalığınızın gerilemesinde fayda sağlayacaktır. Kan şekeri seviyenizin yükselmesi çeşitli damarlarda patlaklar meydana gelmesini sağlayabilir. Gözler ve böbreklerde hasarlara neden olabilir.

Kan şekeri oranının düzenli olarak kontrol edilmesi gerekmektedir. Açlık ve tokluk oranları önem taşımaktadır. Tokluk kan şekeri oranının ölçümlenebilmesi için 8 saat boyunca besin alınmamış olması gerekmektedir.

Kan Şekeri Düşürme Yöntemleri

Şeker seviyesinin olması gereken seviyenin üzerinde olmasına hiperglisemi adı verilmektedir. Bu hastalığın belirtileri arasında sık idrar durumu, gözlerde bulanık görme, ağız kuruluğu, fazlaca yemek ve su tüketimi gibi semptomlar görülebilir. Bu durumda sağlıklı beslenme faktörü çok önemlidir. İhtiyaç halinde insülin kullanımı önerilebilmektedir. İnsülin oranları doktor tarafından ayarlanmaktadır.

Hipoglisemi ise şeker düşmesi olarak adlandırılmaktadır. Bu durum oldukça tehlikeli sonuçlar doğurabilir. Çeşitli beyin ve kalp hasarlarına neden olan bu hastalık durumunda acil müdahale edilmesi gerekebilir. İlk seviyelerde kişisel müdahaleler ile şeker seviyesini normal seviyeye getirebilmek mümkündür. Kötü hissedilmesi durumunda dışarıdan profesyonel müdahale gerekebilmektedir.

Vücudun enerji kaynağı olan karbonhidratlar kan şekerinde etkili rol oynamaktadır. Bu besinlerin fazla tüketilmesi kişilerde çeşitli zararlara neden olabilmektedir. Beyaz ekmek yerine tahıl içerikli ekmekler tercih edilebilir. Makarna ve pirinç karbonhidratlar bakımından yoğun besinlerdir. Lif değerleri yüksek besinler tüketmeniz sağlığınız açısından olumlu sonuçlar doğuracaktır. Taze fasulye gibi bakliyatlar lif açısından zengin besinler arasındadır.

Egzersizler kan şekeri dengelenmesinde faydalı sonuçlar doğurmaktadır. Vücuttaki enerji seviyesinin artması sebebi ile kanda briken glukoz kullanılmaya başlayacaktır. Egzersiz durumu kan şekeri düzeyinizi düşürmede katkı sağlayacaktır. Bu egzersiz durumunu gerçekleştirirken ağır egzersizlerden kaçınmalı ve kademeli olarak devam etmelisiniz.

Bol su tüketimi de kan şekeri oranınızın düzenlenmesinde katkı sağlayacaktır. Bu aşamadaki hastaların su tüketimi kritik bir önem taşır. İdrar çıkışı konusunda vücuda destek sağlayacağı için hiperglisemi riskini de en aza indirmiş olacaktır.

Diyabet hastaları için fazla kilolar oldukça sakıncalı sonuçlar doğurabilir. Fazla kilolara sahip olan çoğu diyabet hastası kilo verebilmesi durumunda bu hastalığın gerilemesi ile sonuçlandığı görülmektedir. Diyabetin baş düşmanı olan fazla kilolardan kurtulmak karaciğer ve böbrek rahatsızlıkları yaşanmasının önüne geçer. Gerekli egzersiz ve diyet programları ile kilo vermek kişisel sağlığınız açısından önemli noktalardandır.

blank

Kan Şekeri Düşürmek İçin Alınan Besinler

Omega 3 bakımından zengin olan balık türleri kan şekeri düşürülmesinde faydalı besinlerdendir. Uskumru, somon gibi türler sağlık açısından faydalıdır. Fakat pişirme türü olarak kızartma tercih edilmemelidir.

Sebze ağırlıklı besinler tüketmeniz kan şekeri oranınızı dengede tutmanızı sağlayabilir. Lif bakımından zengin olan bu sebzeler tokluk hissinizin uzun süre stabil kalmasını sağlayacaktır. Ayrıca yoğurt, tarçın, yaban mersini gibi ürünlerin de tüketilmesi önerilmektedir.