Şeker Hastaları Nasıl Kilo Verebilir?

İnsülin tedavisi gören kişilerin kilo alma durumları ile sıklıkla karşılaşılır. Bu noktada şeker hastaları nasıl kilo verebilir? Sorusu akıllara gelmektedir. Diyabet hastalarında obezite durumu ciddi problemlere yol açabilir. Kanser ve kalp hastalıkları ayrıca böbrek ve damar tıkanıklıkları kronik rahatsızlıklar görülebilmektedir.

Pankreasta üretilen insülin hormonu besinlerdeki glikoz ve şekerlerin hücrelere alınması ile görevlidir. İnsülin yüklemesi yapılan hastalarda çeşitli kilo alma problemleri görülmektedir. Obezite ve diyabet hastalığı beraber seyreden kişilerde kilo verme uygulamaları sonrasında diyabet hastalığı belirtilerinin gerilediği görülebilmektedir. Bu durum şeker hastalığı tedavisi için önemli bir yapı taşı haline gelmiştir.

Şeker Hastalığı ve Beslenme

Şeker hastası bireylerin öğün değerlerine dikkat etmesi gerekmektedir. Öğünleri atlamadan belirli oranlarda tüketmek önemli bir unsurdur. Zayıflama aşamasında kan şekeri kontrolünü elden kaçırmamak gerekmektedir. Ara öğün olarak adlandırılan çeşitli besinler sayesinde ana öğünlerde tokluk hissi görülür. Bu nedenle kişilerin fazla yeme durumu ortadan kalkacaktır.

Şeker hastaları nasıl kilo verebilir sorusunun diyabet rahatsızlığı olan bireylerin merak ettiği bir konudur. Karbonhidrat oranı düşük olan besinleri tüketmek kilo vermenizde yardımcı olacaktır. Proteinler ile karşılaştırıldığında karbonhidratlar kan şekeri seviyesini ve insülin seviyesini arttırması ile bilinmektedirler.

Glisemik indeksi bakımından yüksek değerlerde seyreden besin maddeleri tüketilmemektedir. Beyaz un, mısır ve patates gibi ürünler kandaki şeker seviyesinde ani değişimlere yol açar. Dolayısıyla gün içerisinde daha sık zaman aralıklarıyla acıkma söz konusu olacaktır. Doymuş ve trans yağ içeren besinlerin tüketiminde dikkatli olunmalıdır.

İnsülin tedavisi gören hastaların şeker seviyelerini düşürmek için çeşitli yöntemler deneyebilmektedirler. Şeker alımını azaltmanız insülin seviyenizi normal dengede tutmanızı sağlayacaktır. Frukoz ve bal, reçel gibi ürünlerden uzak durmanız gerekmektedir. Ayrıca gereksiz şeker kullanımı karaciğer yağlanması faktörünü meydana getirebilmektedir.

Diyabet Hastaları İçin Egzersiz

Düzenli olarak egzersiz yapılması kan şekeri dokuları tarafından kullanım seviyesinin artmasını sağlamaktadır. Diyabet hastalarının geneline günde yarım saatlik egzersiz programları önerilmektedir. Yüksek kan şekerine faydaları bulunan bu durumun aynı zamanda kilo vermenizde yardımcı olacağı bilinmektedir.

Aerobik egzersizler, özellikle tip 2 diyabet hastaları için önemli etkiler yaratmaktadır. Bunların yanında çeşitli kuvvet egzersizler, sağlıklı ve formda kalmanızı sağlayacaktır. Bisiklet ve yüzme gibi sporlar yaşam kalitenizi arttırma noktasında faydalı olan durumlardır. Yemek sonrasında 20 dakika kadar egzersiz yapan kişilerin insülin hormonu duyarlılığı arttığı bilinmektedir.

Şeker Hastaları Nasıl Kilo Verebilir?

Karbonhidrat Kullanımını Minimum Seviyede Tutmak

Karbonhidratlar beyaz ekmek, makarna, tatlılar, pirinç, gevrekler ve meyve suları gibi besinlerde bulunabilmektedir. Bu karbonhidratlar şeker bileşenlerinden ayrılır. Kan dolaşımına karışarak insülin hormonu değerinin yükselmesine neden olur. Pankreas, kan şekeri seviyesini düzenlemek için insülin salgılamaya başlayacaktır. Sonraki süreçte kan şekeri seviyesi düşecektir.

Bu tarz karbonhidratların tüketilmesi durumunda çabuk acıkma hissiyatı gelişebilir. Bu gıdaların alınmasını kısıtlamak sağlığınız açısından olumlu sonuçlar doğuracaktır. Beyaz ekmek yerine tahıl içerikli ekmekler tüketilebilir. Standart makarnalar dışında kepekli makarnalar, pirinç yerine bulgur gibi alternatif gıdaların tüketimleri önerilmektedir.

Lif odaklı beslenme yöntemini seçmek kilo vermenizde yardımcı olabilir. Bu lifler baklagillerde, meyve ve sebzelerde bulunmaktadır. Lifler sayesinde uzun süre tokluk hissi yaşamanız mümkündür. Sindirim sistemine katkıda bulunmaları ile bilinmektedirler.

Gereksiz Yağların Yakılmasını Sağlamak

Bel ve göbek çevresinde oluşan yağlardan kurtulmak kalp krizi, damar hastalıkları riskini ortadan kaldırmaktadır. Kadınlarda bel çevresi 80 cm civarı olması gerekmektedir. Erkeklerde ise bu oran 94 cm olmalıdır. Bu sayede şeker hastaları nasıl kilo verebilir konusunda kişileri olumlu yönde etkilemektedir.

Proteinlerin düzenli olarak alınması sindirim siteminize faydalar sağlayacaktır. Proteinler aynı zamanda insülin üretimini uyarmaktadır. Çok miktarda protein üretmek insülin direncinin artmasına sebep olabilir. Yeşil çaylar antioksidanlar açısından zenginlerdir. Sağlık açısından da olumlu etkileri bulunmaktadır. Yeşil çayların insülin etkisini düşürmede yardımcı oldukları bilinmektedir.

Doymuş yağlar (margarin), trans yağlar, hazır yiyeceklerden uzak durmanız gerekmektedir. Beslenme düzeni, haftada iki defa balık yemeği içeren öğünler tüketilmesi önerilir. Zeytinyağı kullanımı aynı zamanda damar tıkanıklarının da önüne geçilmesini sağlar. Sağlıklı beslenmek gelecekte oluşabilecek yan hastalıklardan korunmanızı sağlayacaktır.

Diyabet hastalığı önlem alınmadığı süreçlerde kişilerde kalp, böbrek ve beyin hasarlarına neden olmaktadır. Gerekli diyet ve egzersiz koşullarına uyulduğu zaman diyabet hastalığı belirtilerinin gerilemesi oldukça mümkündür.