Şeker Hastalığı Ameliyatı Nasıl Yapılır?

Diyabet hastalığı olarak bilinen şeker hastalığı günümüzde oldukça yaygın bir hastalıktır. Genetik ve çevresel faktörlerin neden olduğu bu hastalığın tedavisinde oldukça etkili yöntemler kullanılır. Bu yöntemler arasında kalıcı sonuç veren çözümlerden biri cerrahi uygulamadır. Diyabet hastaları hekimlerine sıklıkla şeker hastalığı ameliyatı nasıl yapılır? Sorusunu yöneltmektedir. Şeker hastalığı ameliyatı hastanın durumuna göre değişen çeşitli yöntemlerle uygulanabilir.

Şeker Hastalığı Ameliyatı Nedir?

Bu ameliyatın gerçekleşmesi için hastanın daha öncesinde diyet ve egzersiz gibi tedavi yöntemlerini denemiş olması gerekir. Bu yollara başvurup başarılı olamayan hastaların şeker hastalığı ameliyatı olabilmeleri mümkündür. Şeker hastalığı ameliyatı ve obezite ameliyatları birbirlerine yakın türlerdeki ameliyatlardır. Bu ameliyatın gerçekleşmesi için emilimin bozulması ve mideye giren besin miktarının kısıtlanmış olması gerekmektedir.

Şeker Hastalığı Ameliyatı Nasıl Yapılır

Şeker hastalığı ameliyatlarında mide küçültme işlemi yapılmaktadır. Midenin ne kadarının çıkarılacağı hastanın kilosuna bağlıdır.  Ortalama olarak midenin %60’lık kadar kısmı çıkartılır. Kısıtlanan mide yapısı artık eskisi kadar açlık hissi yaratamayacaktır. Bu durumda mide hacmi küçüleceği için fiziki açıdan belirli besinlerin tutulması sağlanacaktır. Bu durum da hastada az besin ile tokluk hissi yaratılmasına öncülük eder.

Diyabet ameliyatlarında mide sonrasında bağırsaklara da işlem uygulanmaktadır. Bu işlem sayesinde emilim durumunun hızlandırılması sağlanmaktadır. Bağırsaklarda yapılan işlem değişmektedir. İnterpozisyon olarak bilinen işlemde alt, üst bağırsak bölümleri değiştirilir. Transit bipartisyon yönteminde ise ikincil bir bağırsak yolu açılır. En çok tercih edilen yöntem ise bipartisyon olarak kabul edilmektedir.

şeker hastalığı ameliyatı nasıl yapılır

Şeker Hastalığı Tedavi Seçenekleri

Şeker hastalığının tedavisinde erken teşhis önemli faktörlerden birisidir. Erken müdahale edildiği zaman tedavide olumlu sonuçlar elde edilir. Bu durum spor ve diyet programları ile desteklenebilmektedir. Gerekli koşullar yerine getirildiği durumlarda hastalığın ilerlemesinin önü kesilir. Gerekli koşulları karşılamış olmasına rağmen hastalarda iyileşme durumu gelişmeyebilir. Hastalığın ilerlemesini durdurmak açısından çeşitli ilaç tedavileri kullanılmaktadır.

İnsülin tedavisi gibi işlemler uygulanabilir. Bu işlemler insülin kalemleri ve insülin pompası aracılığı ile vücuda insülin takviyesi yapılmasıdır. Belirli zaman sonrasında hastalar bu tedavi yöntemlerine yeterli şekilde cevap veremeyebilir. Bu aşamada cerrahi işlemler devreye girmektedir. Bariatrik cerrahi işlemi diyabet hastalarında köklü değişikliklere yol açmaktadır.

Şeker Hastalığı Ameliyatı Nasıl Yapılır

Şeker Hastalığı Ameliyatı Nasıl Yapılır?

Şeker hastalığı ameliyatında çeşitli yöntemler uygulanabilmektedir. Bu yöntemlerden sıklıkla kullanılanı Transit Bipartisyon’dur. Yine İleal İnterpozisyon ameliyatında kullandığımız yöntemlerdendir. Diyabet durumu fazla kilolar sebebi ile oluşmuş ise metabolik cerrahi yöntemlerinden kilo verdirici etkisi en fazla olan yöntemler  uygulanabilmektedir.

Şeker Hastalığı Ameliyatı Kimlere Uygulanır?

Diyabet hastalarının ameliyat olabilmeleri için çeşitli faktörlerin sağlanmış olması gerekir. Bu sebeplerden ilki hastanın daha öncesinden gerekli diyet ve egzersiz programlarını denemiş ve başarısız olmasıdır. Kişinin ameliyat olabilmesi için pankreastan insülin salgılanması gerekmektedir. Vücut kitle indeksi ise 25 ve 35 arası olmalıdır.

Ameliyat işlemi genel anestezi altında gerçekleşeceği için kişilerin anestezi açısından bir sorun ile karşılaşmayacak olması gerekir. Bunların dışında kan değerleri ve karaciğer yağlanma durumu gibi unsurlar göz önünde bulundurulmaktadır. Hasta ameliyat öncesinde çeşitli testlere tabi tutulabilmektedir. Ameliyat işlemi sadece tip 2 diyabet ameliyatında gerçekleşir. Tip 1 diyabet hastaları olan kişilerde bu işlem uygulanmamaktadır. Tip 1 diyabet hastalarında insülin üretim durumu yaşanmadığı için bu ameliyat gerçekleştirilememektedir.